Pornind de la conceptul Poveşti despre oameni, postul cultural al Televiziunii Române lansează câteva programe noi, care sunt împachetate într-un nou pachet grafic. Din 16 aprilie, pe lângă deja veteranele grilei TVR Cultural (Înapoi la argument, Tema de vineri, Performdance, Dialoguri despre altădată, Intrarea actorilor) îşi fac loc câteva programe noi: campania Poveşti despre oameni, seria de documentare Douăsprezece amănunte din viaţa unor personaje, talk-show-ul Duhovnicul de la miezul nopţii, magazinul cultural Art@.ro, dar şi emisiunea de cultură vizuală V… de la vizual.
Dacă joi a fost difuzată prima ediţie a Duhovnicului de la miezul nopţii, sâmbătă, 21 aprilie, la TVR Cultural vor putea fi urmărite celelalte două noi programe ale grilei TVR Cultural: magazinul cultural Art@.ro (de la ora 10.05), dar şi emisiunea de cultură vizuală V… de la vizual (ora 20.30).
Pentru prima ediţie a magazinului cultural, realizatoarea Ruxandra Ţuchel a ales ca temă Bucureştiul aşa cum e, aşa cum era, urmând să reflecte noutăţile din domeniul teatrului, literaturii, artelor vizuale, muzicii. De la Gala UNITER la ultimele apariţii editoriale prezentate de criticul literar Ion Bogdan Lefter, de la Manon Lescaut la filmele săptămânii la TVR Cultural, emisiunea Art@.ro va reflecta cele mai noi tendinţe şi evenimente culturale. Totodată, prima ediţie va reflecta noutăţile din domeniul teatrului, literaturii, artelor vizuale, muzicii. Nu va lipsi o incursiune la Muzeul Naţional de Artă al României, pentru „Donaţia de grafică Eugen Gâscă” (1908 – 1989). Prezentatorii magazinului cultural vor fi Andrei Văcaru şi Claudia Drăghia.
Tânărul Marius Constantinescu, realizatorul şi prezentatorul emisiunii de cultură vizuală, comunicare non-verbală şi informare stilistică V… de la vizual motivează de ce propune telespectatorilor emisiunea sa: „lumea se construieşte din ce în ce mai mult pe etichete vizuale. Vedem mai mult decât auzim, vorbim sau simţim. Cu toate acestea, setea, foamea şi… tânjitul după imagini ne fac, uneori, să nu le mai distingem. În plus, există prea mulţi care îşi dau cu părerea despre imagine, brand, marcă, artă, estetică sau consum, fără să fie chemaţi să o facă. E cazul, aşadar, să îi auzim şi să îi VEDEM pe ceilalţi".
Fiecare ediţie a emisiunii, care va fi difuzată sâmbăta, de la 20.30, este construită pe structuri distincte, corelate de tema emisiunii, cele mai exploatate spaţii de interes fiind axate pe comunicarea non-verbală (coduri cromatice, gestuale, diferenţe şi confluenţe culturale), momente cheie ale comunicării vizuale în istoria umanităţii, transgresiuni ale artelor vizuale în universul consumatorilor şi invers. Realizatorul emisiunii contează pe prezenţa unora dintre cei mai buni, fini, eleganţi şi instruiţi specialişti, fie că este vorba de artişti, psihologi, regizori, profesori, oameni de media şi publicitate. Teodora Migdalovici, ambasador Cannes Lions în România, este colaborator permanent pe teme de advertising şi media.
Tema primei ediţii a emisiunii V… de la vizual este „Eros, sexualitate în cultura vizuală”. Se vor dezbate pe larg crâmpeie de istorie a mentalităţilor: pudoarea în sepia a ilustraţiei „erotice” din anii '20 – '30 (invitată: Roxana Roseti, Jurnalul Naţional). Se va discuta despre ce este sexy, extravagant, elegant, rafinat, vulgar sau de neam prost în apariţia persoanelor publice (invitate: Catinca Roman, fashion designer şi redactor-şef al revistei Tabu şi Silvia Şerban, fashion designer şi fashion editor la revista The One).
Nu va fi uitată componenta de eros şi sex din comunicarea publicitară, analizată de invitaţii Adriana Petrescu, manager A(l)titudini şi Gabriel Achim, regizor şi producător, mergând până la Giulio Romano şi a sa viziune renascentist-manieristă a amorului. Dezbaterea despre artă sau pornografie va fi purtată de istoricele de artă Ioana Măgureanu şi Irina Carabas.
{mosloadposition user10}