Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ARMO estimează creșterea cu 35% a comerțului online în 2017, la 2,8 miliarde de euro

Florinel Chis, ARMO

• Anul trecut, vânzările înregistrate pe canalul online au totalizat 2,05 miliarde de euro

Comerțul online în România va ajunge anul aceasta la aproximativ 2,8 miliarde de euro, în creștere cu 35% față de 2016, peste estimarea inițială de 2,5 miliarde de euro anunțată de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO).

”Evoluția comerțului electronic din primele 9 luni ale anului, precum și țintele anunțate de magazinele online pentru cel mai important eveniment de shoping al anului, Black Friday, ne-au determinat să reevaluăm în creștere estimarea privind valoarea pieței comerțului online în 2017, la 2,8 miliarde de euro”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociație Magazinelor Online.

Florinel Chis, ARMO

Anul trecut comerțul online din România a crescut cu 38% la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerțul electronic realizat de Global Ecommerce Association, plasând România pe primul loc în Europa după rata de creștere și pe locul doi la nivel global după Australia, care a înregistrat un avans de 40% .

”Comerțul online are potențial foarte bun de creștere. Dacă la avansul organic al acestei verticale putem miza și pe o strategie națională de digitalizare care să permită dezvoltarea serviciilor digitale, pe suport pentru promovarea micilor afaceri online și a comerțului electronic transfrontalier, dar și pe inițiative de dezvoltare a competențelor digitale pentru cetățeni, perspectivele vor fi chiar mai bune. Ne așteptăm, de altfel, ca valoarea comerțului online să ajungă la 5 miliarde de euro până în 2020”, a mai adăugat Florinel Chiș.

Conform indicelui DESI (Digital Economic and Society Index), calculat de Comisia Europeană, rata digitalizării economiei, inclusiv în ceea ce privește serviciile publice și nivelul competențelor digitale este cea mai redusă în România prin comparație cu celelate țări membre ale Uniunii Europene, dar cu potențial uriaș de creștere. În februarie 2015, însă, România a adoptat Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020 , în scopul îmbunătățirii infrastructurii și a serviciilor digitale în România.

Despre ARMO

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.

Pot deveni membri ARMO magazinele online care aderă la prevederile din Statutul Asociației, admiterea în ARMO făcându-se pe baza aprobării Consiliului Director. În plus, pot deveni membri de onoare ai asociației persoanele fizice române sau străine, cu merite deosebite în orice domeniu al vieții economice sau culturale din țară sau străinătate, la propunerea Consiliului Director. Mai multe informații despre ARMO: https://www.armo.org.ro/.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.