- Ariston Thermo România a încheiat anul 2020 cu o creștere de 18% a cifrei de afaceri, obținută pe fondul unor vânzări mai mari la toate gamele de produse din portofoliu
- Cele mai mari creșteri au fost obținute pe segmentul comercial, dar rezultate pozitive s-au înregistrat și pe celelalte segmente
- Pentru 2021, Ariston Thermo România are în vedere lansarea de noi produse, intrarea în noi categorii, dar și extinderea și dezvoltarea rețelei de distribuție și service, concentrându-se pe digitalizarea proceselor, adaptate noilor nevoi ale consumatorilor.
Ariston Thermo România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice, a încheiat anul 2020 cu o creștere a cifrei de afaceri de 18%, obținută pe fondul unor vânzări mai mari la toate gamele de produse din portofoliu, care includ centrale termice, boilere, pompe de căldură, termostate, sisteme solare și aparate de aere condiționat. Vânzările au fost susținute de redefinirea stilului de viață al oamenilor pe fondul pandemiei de Covid 19, dar și de creșterea înregistrată în segmentul construcțiilor.
„Anul 2020 a fost unul provocator pentru tot mediul de business, dar rezultatele Ariston Thermo România au rămas pozitive, ceea ce dovedește reziliența modelului nostru de afaceri, chiar și într-un context atât de greu de anticipat, cum a fost pandemia. După un debut foarte bun al anului 2020, restricțiile impuse în lunile martie și aprilie ne-au obligat să acordăm o atenție sporită siguranței angajaților și nevoii de a asigura un echilibru între grija față de aceștia și continuarea businessului în integralitatea sa. De asemenea, am luat măsuri pentru a strânge relațiile cu partenerii noștri tradiționali, înțelegând că toată piața are nevoie de solidaritate mai mult decât oricând.” a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.
Vânzările produselor de încălzire au fost influențate de reorientarea atenției consumatorilor către casă, dar și de o creștere susținută a sectorului construcțiilor
Creșterile au fost stimulate de schimbarea radicală a stilului de viață al oamenilor, pe fondul crizei sanitare. Oamenii au petrecut mai mult timp acasă, au acordat mai multă atenție căminului și dotării acestuia. Astfel, s-au înregistrat rezultate în creștere la vânzările de boilere și vânzările de centrale termice, două dintre segmentele principale ale companiei. De asemenea, a fost vizibilă concentrarea atenției consumatorilor pe mediul online, unde s-au efectuat mai multe vânzări comparativ cu anii precedenți.
Cea mai importantă creștere a fost înregistrată pe segmentul comercial: peste 40% pentru cazanele industriale ELCO de puteri mari și pompele de căldură. Creșterea a fost stimulată și de lansarea de noi produse pe acest segment. Astfel, portofoliul de produse ELCO Heating Solutions, un brand german, parte a grupului Ariston și destinat aplicațiilor comerciale și industriale, a fost consolidat cu noua gamă de cazane în condensare L Plus. Aceasta este formată din modelele murale THISION® L PLUS și de cele de pardoseală TRIGON® L PLUS, ce oferă performanțe ridicate, instalare adaptabilă oricărui tip de instalație și întreținere simplă. Ambele tipuri de echipamente termice includ produse eficiente energetic, cu emisii de noxe foarte reduse și cu o gamă variată de puteri adaptată oricărui tip de proiect comercial sau industrial.
„Începând din luna mai am asistat la o revenire continuă a vânzărilor și, grație unei strategii de afaceri adaptată contextului, am încheiat anul cu creștere pe toate gamele de produse. Mai mult, am profitat de creșterea pieței locale de construcții și am lansat o nouă gamă de cazane în condensare L Plus, sub marca ELCO, destinată proiectelor noi sau celor aflate în reabilitare. Suntem conștienți că efectele pandemiei se vor resimți și anul acesta și se vor reflecta în revenirea lentă a economiei. Rămânem atenți la evoluțiile pieței, astfel încât să fim pregătiți să valorificăm oportunitățile care vor apărea, cel mai probabil, în a doua jumătate a anului”, continuă Drăguleanu.
Ariston Thermo pune accentul pe cercetare și mizează pe conectivitate, eficiență energetică şi soluţii inovatoare
Ultimii ani au adus schimbări importante în comportamentul consumatorilor, în condițiile în care noile tehnologii câștigă teren, iar eficiența energetică devine un criteriu tot mai important în alegerea echipamentelor de încălzire. Tocmai de aceea, Ariston își consolidează portofoliul de produse cu accent pe conectivitate, eficiență energetică şi soluţii inovatoare, cum sunt pompele de căldură, care prezintă un potenţial ridicat de dezvoltare pe piaţa locală, sistemele solare sau centralele de pardoseală. Acest segment de produse se va dezvolta tot mai mult, pe măsură ce gradul de educare a consumatorilor va crește și avantajele acestor soluții inovatoare, cu eficiență energetică ridicată și impact minim asupra mediului vor fi tot mai apreciate. Strategia Ariston Thermo România se aliniază astfel obiectivelor Grupului, care prevăd ca până în anul 2022 peste 80% din veniturile Ariston Thermo la nivel global să fie generate de soluții care folosesc energie din surse regenerabile şi au eficienţă ridicată.
Planurile Ariston Thermo România pentru anul 2021 sunt în linie cu succesele înregistrate în 2020, compania având în plan lansarea de noi produse, dar și o creștere a vânzărilor la produsele deja consacrate, prin extinderea rețelei de distribuție și service. De asemenea, Ariston Thermo România are în vedere lansarea unor măsuri noi pe zona de service, pentru a face mai sigură și mai ușoară interacțiunea dintre clienți și specialiștii Ariston – un avantaj mai ales în contextul actualei pandemii.
Nu în ultimul rând, compania îşi propune să continue campania Ariston Comfort Challenge în beneficiul comunităților defavorizate.
“Ne bucurăm că am reușit și în 2020 să continuăm parteneriatul cu Crucea Roșie, organizând cea de-a treia ediție a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge. La această ediție am donat 400 de boilere electrice de ultimă generație către 248 de instituții din întreaga țară, de care beneficiază în prezent peste 52.000 de copii și vârstnici. Acest proiect ne responsabilizează și ne amintește constant de unul dintre cele mai importante roluri ale unei companii în societate, rol pe care l-am conștientizat cu toții îndeosebi anul trecut: acela de a contribui cum poate mai bine în comunitate. Vom continua inițiativa noastră locală și anul acesta”, a încheiat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.
În ultimii trei ani, peste 1.450 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 869 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru peste 170.000 de persoane. Aceasta inițiativă vine în contextul localizării campaniei globale, Ariston Comfort Challenge, care a început în Groenlanda în 2018 și prin care compania își propune sa ducă confortul chiar și în locurile în care acesta pare imposibil de atins.