În România, stereotipurile de gen sunt încă puternice; un studiu recent a arătat că 70% dintre noi considerăm că fetele trebuie să fie, înainte de toate, frumoase și docile, iar 86% dintre părinții care au copii de ambele sexe consideră că băieții nu trebuie să plângă.
Ariel, brandul în care milioane de gospodării din întreaga lume au încredere pentru angajamentul său de neegalat față de curățenie și bunăstarea familiei, și-a propus să atragă atenția și să facă lumină asupra acestei discrepanțe, abordând sursa problemei – educația parentală prestabilită, condiționată de sexul copilului.
Ariel, marcă emblematică P&G, lansează o campanie centrată pe Egalitate și Incluziune, care promovează o mai mare acceptare socială prin eliminarea prejudecăților și evidențierea beneficiilor asociate cu diversitatea. Cele mai recente cercetări sociale pe eșantioane complexe ne arată că părinții din România își educă copiii în funcție de genul acestora.
Mai mult, cei care sunt părinți și de băieți și de fete, îi vor expune pe aceștia la activități și experiențe diferite în care copiii sunt condiționați de gen – băieții nu au voie să plângă, iar fetele, indiferent de temperamentul lor, trebuie să fie frumoase și docile, mai degrabă decât puternice și curajoase.
Ar putea părea neobișnuit ca Ariel, o marcă de detergenți, să propună o abordare de incluziune socială, dar noi considerăm că este oportună. Pentru că momentele banale din familie, cum ar fi discuțiile despre egalitatea în împărțirea treburilor casnice, sunt momentele care creează sau curăță pete invizibile în viitorul copiilor noștri. P&G și-a asumat o misiune globală de a fi o forță a schimbării, mărcile P&G fiind de încredere în milioane de case.
În 2023, campania de educație și incluziune socială lansată de brandul Ariel implică (1) studii, pentru a înțelege aspectele legate de stereotipurile de gen, (2) colaborarea cu experți care pot susține schimbări concrete în direcția unei mai mari egalități și incluziuni și (3) susținerea unor proiecte de conținut care să transmită importanța depășirii stereotipurilor de gen.
„Prin noua campanie Ariel, ne propunem să deschidem o conversație despre limitările impuse de normele convenționale, ajutând la construirea unui viitor în care toți indivizii au șanse și oportunități egale. Ne dorim o societate mai incluzivă și mai echitabilă prin promovarea unei educații bazate pe potențialul fiecărui copil, indiferent de gen”, a declarat Elia Cazan-Bulacu, Brand Director Southeast Europe Procter & Gamble.
„Studiile arată că societățile care își doresc tineri mai sănătoși din punct de vedere fizic și mental trebuie să facă schimbări în abordarea stereotipurilor de gen” a completat Mirona Păun – Psiholog clinician, Psihoterapeut, Fondator al Programului de Educație Emoțională Tzitzi-Poc și Partener al Ariel – P&G în această campanie.
Utilizarea publicității și a vocii media este una dintre zonele pe care P&G se concentrează pentru a promova E&I. Printre alte domenii se numără eliminarea barierelor din calea accesului fetelor la educație, oferirea de oportunități economice pentru femei prin programe corporative și de marcă și promovarea egalității de gen și intersectoriale la locurile de muncă din întreaga lume, astfel încât fiecare să poată contribui la potențialul maxim. În fiecare dintre aceste domenii, P&G colaborează cu organizații extrem de dedicate care ne împărtășesc angajamentul și alături de care contribuim cu resursele, talentele și abilitățile noastre pentru a avea un impact mai mare. Mai multe informații despre activitatea acestora pot fi găsite la https://ro.pg.com/egalitatea-de-gen/.
Studiu de piață: Condiționarea de gen
Recent, Data Intelligence, în parteneriat cu Ariel, a realizat un studiu* care ne arată că 70% dintre români:
- consideră că fetițele sunt mai apreciate pentru că sunt frumoase și liniștite decât puternice și curajoase;
- consideră că fetițele sunt mai apreciate pentru că sunt frumoase și liniștite decât pentru că sunt puternice și curajoase;
- confirmă faptul că o fetiță este mai des apreciată pentru că este frumoasă și liniștită decât pentru că este curajoasă și puternică;
- consideră că fetițele ar trebui să fie mai degrabă frumoase și liniștite decât puternice și curajoase.
Concluziile aceleiași cercetări ne demonstrează că:
- 65% dintre români cred că băieții sunt încurajați să fie puternici și curajoși;
- 70% dintre părinții de băieți îi învață pe băieți să nu plângă;
- 86% dintre părinții care au un băiat și o fată cred că băiatul nu trebuie să plângă.
În ciuda acestei abordări diferite a educației, mai mult de jumătate dintre respondenți consideră că educarea copiilor prin stereotipuri de gen poate influența negativ percepția de sine a acestora.
Detalii despre practicile de Egalitate și Incluziune la Procter & Gamble
Compania Procter & Gamble se concentrează pe trei domenii în care poate avea cel mai mare impact, la nivel global. În primul rând, se folosește de publicitatea sa importantă și de vocea din mass-media pentru a combate prejudecățile de gen. De asemenea, P&G elimină barierele în calea accesului fetelor la educație, oferind oportunități economice pentru femei prin programe corporative și de marcă și prin promovarea politicilor. La P&G, se creează un mediu de incluziune și egalitate de gen, în timp ce se militează pentru egalitatea de gen și intersectorială la locurile de muncă din întreaga lume, astfel încât fiecare să poată contribui la potențialul său maxim. În fiecare dintre aceste domenii, P&G colaborează cu organizații extrem de dedicate care ne împărtășesc angajamentul și alături de care contribuim cu resursele, talentele și abilitățile noastre pentru a avea un impact mai mare. Mai multe informații despre activitatea acestora pot fi găsite la https://ro.pg.com/egalitatea-de-gen/.
* Studiu realizat în 2023 de Data Intelligence, în parteneriat cu Ariel, pe un eșantion reprezentativ din punct de vedere demografic, la nivel național, de 800 de respondenți (femei și bărbați, din toate mediile sociale și segmentele de vârstă).