organizat de compania Eltrix
Compania Eltrix, lider in productia de semnalistica in Romania, anunta lansarea proiectului ArhitechSIGN, care debuteaza cu concursul de creatie adresat studentilor arhitecti, pentru o serie de 3 semne urbane in locatii centrale din Bucuresti. ArhitechSIGN este un proiect initiat de Eltrix, ale carui principalele obiective sunt: sapromoveze ideea necesitatii unei semnalizari moderne intr-o capitala europeana, sa genereze un proiect – eveniment care va atrage atentia asupra modului de semnalizare in Bucuresti si a posibilitatilor de imbunatatire ale actualelor semne urbane, sa evidentieze creatia arhitecturala contemporana realizata in respectul traditiilor si culturilor locale, fara ca pentru aceasta sa refuze formele si materialele actuale.
Proiectul isi propune sa genereze o serie de semne urbane care sa devina puncte de reper intr-un Bucuresti sarac in astfel de elemente.
Ana-Maria Ionescu, membru al CA Eltrix: “Am plecat in construirea acestui proiect din 2 deziderate: implicarea intr-un program de responsabilitate sociala, cu beneficii pentru comunitate, precum si din dorinta de a atrage atentia asupra importantei semnalisticii in comunicarea de brand sau de corporatie. Ne-am gandit asadar la orasul Bucuresti, o capitala a anului 2008, mai mult, un brand care are nevoie de semne urbane moderne. semn modern, pe langa caracteristicile « bine plasat », « explicit », « sugestiv » (in functie de locul semnalizat), este un semn astfel realizat incat sa atraga atentia, sa fie memorabil, sa devina un reper, atat prin design cat si prin materialele folosite.”
Proiectul a primit inca de la inceput sprijinul Universitatii de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu din Bucuresti si al Uniunii Arhitectilor din România. De asemenea, parteneri ai proiectului sunt Primaria Sectorului 1 si revista Igloo.
In anul 2008 se desfasoara programul pilot al proiectului, care consta in concursul de creatie pentru o serie de 3 semne urbane in locatii centrale din Bucuresti. Concursul se adreseaza studentilor Universitatii de Arhitectura si Urbanism Bucuresti.
Scopul concursului il constituie selectarea unor proiecte de creatie de semne urbane ce urmeaza a fi amplasate in diverse situri, in Bucuresti. In urma rezultatului concursului, se doreste alegerea a 3 semne, care vor fi produse si montate de catre compania Eltrix. Locatiile propuse pentru amplasarea semnelor urbane cu diverse functiuni sunt: Piata Universitatii – La Ceas, Cismigiu (bd. Elisabeta) – Parcul Cismigiu, Piata Palatului – Statia de autobuz din Piata Palatului Regal .
Lucrarile inscrise in concurse vor fi apreciate de un juriu mixt alcatuit din 5 membri, reprezentand organizatorul si partenerii concursului:
· Ana-Maria Ionescu – Membru al Consiliului de Administratie Eltrix
· Prof. Iulius Ionescu – Decanul Facultăţii de Arhitectură de Interior din UAUIM
· Prof. Peter Derer – Preşedintele Uniunii Arhitectilor din Romania
· Arh. Bruno Andresoiu – Director Revista Igloo
· Arh. Mihaela Meca – Serviciul Autorizatii de Construire si Reglementari Urbanistice, Primaria Sectorului 1.
Proiectele castigatoare, cate unul pentru fiecare dintre cele 3 locatii propuse in brief-ul catre studenti, vor fi implementate de catre compania Eltrix.
Data limita pentru predarea lucrarilor este 9 mai 2008, urmand ca in luna iunie sa se anunte castigatorii in cadrul unui eveniment organizat in cadrul Universitatii Ion Mincu.
In cursul lunii aprilie, organizatorul va initia intalniri cu studentii pentru dezbaterea temelor, detalierea solicitarilor, precum si pentru a raspunde la eventuale neclaritati.
Prof Arhitect Iulius Ionescu, “ Inca de la prima intalnire cu reprezentantii companiei Eltrix am acceptat sustinerea proiectului. Noi arhitectii, credem ca Bucurestiul sufera la categoria semnelor urbane si este necesara o revitalizare a lor. In alte cazuri, este nevoie de o actualizare a unor locuri candva celebre in orasul nostru (de ex. bine cunoscutul loc de intalnire al bucureştenilor “ La ceas la Universitate”, sau mai scurt “La universitate”). De aceea, consider ca este binevenita o asemenea initiativa si speram sa aiba rezultate foarte bune, astfel incat aceasta sa cunoasca o dezvoltare in viitor si pentru alte proiecte.”
Programul este comunicat prin site-ul concursului, prin parteneriate media, outdoor si PR, iar direct catre studenti, prin campanii de sampling de fluturasi, precum si prin intermediul unor sesiuni de prezentare la Universitatea de Arhitectura si Urbanism.
Detalii despre concurs se regasesc pe site-ul special dezvoltat pentru acest proiect: www.arhitechsign.ro.
In timp, in functie de calitatea proiectelor inscrise si de interesul municipalitatii, programul va fi extins.
{mosloadposition user10}