Arctic își menține poziția de lider în clasamentul brandurilor autohtone, ocupând primul loc în Top “Cele mai puternice branduri românești”, potrivit studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research și BIZ în 2022.
Este cel de-al treilea an consecutiv în care Arctic se clasează pe locul întâi în Topul BrandRO, după ce în 2020 a fost desemnat de către consumatori cel mai puternic brand românesc, poziție păstrată și în 2021.
„Este o onoare să fim și în 2022 pe primul loc în clasamentul celor mai puternice branduri românești. Le mulțumesc românilor pentru că au fost alături de noi în toți acești ani și pentru că au încredere în produsele noastre. Privim împreună spre viitor și ne angajăm să investim în continuare în know-how autohton, pentru a le oferi tehnologii inovatoare și electrocasnice eficiente energetic fabricate în România. Arctic este un brand care evoluează zi de zi odată cu românii, fidel misiunii sale de a face accesibil cât mai multor consumatori un stil de viață sustenabil. Această poziție vine, totodată, ca o recunoaștere a eforturilor noastre de a transforma România într-un hub regional, prin finalizarea în acest an a investițiilor la fabrica de mașini de spălat rufe de la Ulmi, una dintre cele mai moderne din lume, și prin deschiderea în județul Argeș a unui hub logistic care va deservi 23 de țări”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.
„Această poziție reprezintă confirmarea faptului că Arctic a reușit să își adapteze misiunea brandului la nevoile reale ale consumatorilor și ale societății. În ultimul an, ne-am concentrat eforturile pentru a-i inspira pe români să adopte un stil de viață mai sustenabil. Cel mai recent exemplu în acest sens este campania Forgotten, care s-a bazat atât pe conștientizarea impactului pe care îl are supraconsumul de textile, cât și pe oferirea soluțiilor tehnologice integrate în produsele Arctic cu ajutorul cărora putem acționa mai responsabil. Cercetările desfășurate după încheierea campaniei au indicat că există o schimbare clară a comportamentului consumatorului față de utilizarea mai îndelungată a hainelor, ceea ce ne arată că am reușit să fim parte a schimbării de care este nevoie pentru un viitor mai sustenabil”, a adăugat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director, Arctic.
„Arctic își reconfirmă poziția pe piața din România, dar și capacitatea de a se reinventa permanent. Vom continua să oferim clienților electrocasnice echipate cu tehnologii de ultimă oră care le ușurează viața și care îi aduc mai aproape de un stil de viață sustenabil”, a arătat Daniela Costi, Senior Brand Manager Arctic.
Brandul Arctic reunește un portofoliu de produse ce include aparate frigorifice, mașini de spălat rufe, uscătoare de rufe, electrocasnice încorporabile, aragaze, hote, mașini de spălat vase și electrocasnice mici. Acestea sunt prezente pe piețe din zeci de țări.
BrandRo măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali. Studiul a fost realizat în iulie 2022, are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani. Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.