Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, a fost premiat la Effie Awards Romania 2023 cu Gold Effie la categoria Durables pentru campania Forgotten.
Dezvoltată de McCann Worldgroup România, campania a urmărit să îi inspire pe români să adopte un stil de viață sustenabil. Să purtăm mai mult hainele pe care le avem deja este cel mai bun răspuns la problema supraconsumului de textile, care generează o utilizare enormă de resurse, poluare și foarte multe deșeuri – este mesajul Arctic transpus creativ de agenția McCann. Sub sloganul „Redescoperă-ți garderoba cu tehnologia ExtraSteam”, campania a pornit de la insightul potrivit căruia fiecare dintre noi are în garderobă articole vestimentare despre care a uitat, unele chiar cu etichetă pe ele. Ca parte a unui stil de viață sustenabil, acestea pot fi readuse în lumina reflectoarelor cu ajutorul ExtraSteam – tehnologia erou a campaniei, care asigură o îngrijire delicată a hainelor, prelungind semnificativ durata lor de viață.
Campania, susținută de Zitec și Oxygen, a demarat în 2022 cu un spot TV de 35 de secunde, difuzat la cele mai importante posturi TV din Romania și a fost amplificată în social media și digital, inclusiv prin acțiuni extinse de influencer marketing. Forgotten a vizat toate canalele, acoperind o plajă largă de platforme de comunicare, inclusiv proiecte speciale desfășurate pe unele dintre cele mai populare site-uri din România. La acestea se adaugă landing page-ul https://www.arctic.ro/forgotten/, care reunește componenta de educație pentru sustenabilitate – înțelegerea impactului pe care hainele îl au – cu cea de customer experience.
Studiile post-campanie au demonstrat că aceasta a fost una de impact pentru consumatori, 8 din 10 participați la un studiu Syno, pe un eșantion relevant la nivel național, declarând că mesajul campaniei este unul care le rămâne în minte.
Campania Forgotten a primit și recunoaștere internațională, fiind pe shortlist la Cannes Lions, la secțiunea Media, Excellence in Media – Use of Integrated Media în 2022.
„Premiul obținut cu campania Forgotten este un motiv de imensă bucurie pentru noi. Aceasta are o semnificație specială, marcând o nouă etapă de comunicare, un dialog cu consumatorii din România pe teme de sustenabilitate. Eforturile noastre de comunicare au fost dublate și de rezultate în vânzări, Arctic rămânând pe primul loc în preferințele consumatorilor în categoria electrocasnicelor de mari dimensiuni. Mulțumiri McCann și celorlalți parteneri pentru că au făcut din această campanie una care a adus un impact pozitiv asupra societății, contribuind la o Românie mai sustenabilă”, a declarat Gabriel Eremia, Director de Marketing și Product Management Arctic.
„Campania Forgotten reprezintă un moment important în evoluția brandului Arctic, care în ultimii ani a devenit tot mai relevant în peisajul sustenabilității. Arctic și-a asumat această provocare și a dezvoltat un portofoliu de produse care promovează un stil de viață responsabil, concentrându-și mesajele spre educația pentru sustenabilitate. Dorința noastră este să determinăm schimbări pozitive ale comportamentelor de consum”, a adăugat Daniela Costi, Brand Manager Arctic.
„Să vorbești de sustenabilitate în România nu este ceva nou, însă adoptarea comportamentelor sustenabile încă reprezintă un challenge în viața de zi cu zi, în special atunci când te lupți cu niște standarde de imagine ale stilului de viață modern. Este nevoie de o abordare surprinzătoare și inovativă pentru a le demonstra românilor nu doar că se poate, ci și că o pot face într-un mod foarte ușor și fără compromis. Arctic, un brand românesc, vine cu un know-how adânc împământenit în cultura locală și cu un mesaj puternic – un stil de viață sustenabil este accesibil atunci când ai alături de tine tehnologia potrivită. Campania Forgotten a introdus în piață cel mai sustenabil brand de fashion, compus în întregime din haine din garderoba ta cărora tehnologia ExtraSteam le dă o nouă viață. O campanie care nu doar a întărit poziția de lider de piață a lui Arctic, cât și cea a unui brand sustenabil, reușind să crească un nou comportament. Vedem acest premiu ca pe o recunoaștere a efortului susținut de întreaga echipă și ca pe o celebrare a relației pe care o avem cu clienții noștri ambițioși”, precizează Anne Schepp, Senior Planner McCann Worldgroup România.
Mesajul campaniei privind sustenabilitatea este cu atât mai relevant cu cât toate mașinile de spălat rufe echipate cu tehnologia ExtraSteam sunt produse cu un impact minim asupra mediului, în fabrica Arctic din Ulmi, județul Dâmbovița, prima unitate Industry 4.0 din România.
Inaugurată la finele anului 2019, fabrica de mașini de spălat rufe din Ulmi a primit în toamna anului 2022 statutul de Sustainability Lighthouse din partea Forumului Economic Mondial (WEF), fiind unul dintre puținele centre din Europa de pe această listă. Distincția este o recunoaștere a performanțelor fabricii în materie de producție sustenabilă.
EFFIE este cea mai importantă competiție din industria de publicitate din România, care aduce în prim plan și răsplătește rezultatele. Premiile sunt acordate anual ca recunoaștere a celor mai eficiente campanii publicitare, care au obținut rezultate superioare în îndeplinirea sau depășirea obiectivelor pentru care au fost realizate. EFFIE este o competiție cu prezență la nivel internațional, fiind organizată din 1968.