Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

AQUILA raportează un profit net record în 2022, de 85 milioane lei

sediu AQUILA

AQUILA, lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, cu aproape 30 de ani de experiență în această industrie, încheie anul 2022 cu afaceri în creștere și un profit net de 85 milioane lei, cu 20% peste anul anterior. Profitul net preliminar este cel mai mare de la înființarea companiei.
Rezultatul obținut vine în contextul creșterii veniturilor companiei cu 15%, până la 2.210 milioane lei, susținute de segmentul de distribuție, în special de vânzările prin canalul HoReCa și cel de proximitate (benzinării și magazine de proximitate), precum și de brandurile proprii. Rezultate în creștere a obținut și compania achiziționată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.

Cătălin Vasile, CEO AQUILA: „Strategia AQUILA este confirmată de rezultate financiare istorice, în primul an de prezență la Bursa de Valori București. Ne-am concentrat pe diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii și pe canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere. Am integrat în activitatea noastră componenta de sustenabilitate, continuăm investițiile în proiecte care ne vor mai face mai eficienți, ne vor consolida rezultatele și vom reduce continuu amprenta asupra mediului.”

AQUILA sediu 📷 Miluta Flueras ↠ http://fb.com/miluta7
📷 Miluta Flueras ↠ http://fb.com/miluta7

În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri: distribuție, 15%, logistică, 7%, și transport, 15%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena și La Masă, au avut un avans de 43% în 2022, până la 67,5 milioane lei.
Marja brută a companiei s-a îmbunătățit cu 1,6 puncte procentuale, până la 21,3%, influențată de mixul de produse vândute și de concentrarea pe canalele cu cele mai bune rezultate.

Rezultatele financiare preliminare au depășit bugetul pentru 2022.

Compania își propune dublarea EBITDA până în 2026 prin dezvoltarea afacerii și M&A, prin achiziții de companii care dețin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate. AQUILA și-a propus ca țintă, de asemenea, reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajați, precum și utilizarea surselor alternative de energie.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.