AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a încheiat primul semestru din 2023 cu afaceri și profit net în creștere, în linie cu strategia comunicată.
Veniturile AQUILA au depășit 1,1 miliarde de lei în prima jumătate a anului 2023, o creștere de aproximativ 17% față de aceeași perioadă a anului 2022, susținute, în principal, de avansul veniturilor din segmentul distribuție, care reprezintă peste 90% din cifra de afaceri a companiei. Profitul net al companiei a ajuns la 42 milioane de lei, o creștere de 29%.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA: „Am înregistrat performanțe bune în toate cele 3 segmente de afaceri. Canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere au fost cel tradițional și HoReCa. Am continuat dezvoltarea brandurilor proprii, cu accent pe marketing și distribuție. Odată cu noi parteneriate, numărul punctelor de desfacere prin care compania vinde produse prin toate canalele a ajuns la 72.000. Excelența operațională prin eficiență, cu componentă de digitalizare și sustenabilitate, este prioritatea AQUILA.”
În primul semestru din 2023, în structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri, de 17% segmentul distribuție, de 27% segmentul logistică, și de 1% segmentul transport, față de perioada similară din 2022.
Veniturile aferente brandurilor proprii au avut un avans de 38%, până la 39 milioane de lei.
Marja brută din vânzarea mărfurilor s-a menținut constantă, la aproximativ 22%. EBITDA a înregistrat o creștere de 17%, ajungând la 70 milioane de lei.
AQUILA a realizat investiții în valoare de 4,1 milioane de euro în prima parte a anului pentru mijloace de transport, echipamente IT și echipamente depozit, conform planului de investiții aprobat în aprilie de către AGA.
Raportul integral cu rezultatele aferente primului semestru îl găsiți aici.