“Intoarcerea la puritate”, prin apelul la vot pentru schimbarea Legii Apei (schimbarea cadrului legislativ ce reglementează piaţa apelor minerale), este prima campanie de responsabilitatea socială semnata de către Aqua Carpatica şi Cohn&Jansen JWT.
Astfel, Aqua Carpatica susţine iniţiativa pentru introducerea conţinutului de nitraţi pe etichetele tuturor apelor din Romania şi invită publicul larg în mediul online să voteze schimbarea Legii Apei (www.legea-apei.ro) .
În România nu există o lege care să protejeze bebeluşii prin impunerea în mod obligatoriu a unui conţinut scăzut de nitraţi. Deşi legea în Uniunea Europeană permite o limită maximă de nitraţi de 50 mg/l, medicii din întreaga lume găsesc această cifră extrem de permisivă. Ei consideră valoarea mult prea ridicată, iar recomandarea acestora este de maximum 10 mg nitrati la un litru de apă.
În acest caz conţinutul de nitraţi ingeraţi devine un risc pentru sănătate, în special pentru sugari şi copiii mici ei fiind cei mai vulnerabili la contactul cu nitraţii din pricina că flora lor microbacteriană nu este dezvoltata, încât să împiedice transformarea nitraţilor în nitriţi. Afecţiunea cea mai gravă la care aceştia pot ajunge din pricina ingerării unui conţinut prea mare de NO3, este methemoglobinemie, sindromul “blue baby” sau “boala albastră” – care creează probleme cu circulaţia oxigenului în sânge. De aceea hrana lor trebuie preparată cu o apa cu un conţinut cât mai scăzut de nitraţi.
Şi copiii până în 10 ani sunt sensibili la contactul cu nitraţii – aceştia pot dezvolta afecţiuni precum: urticarii, intoxicaţii grave, probleme gastrice, intoleranţa la anumite proteine, afecţiuni ale glandelor tiroide.
Aqua Carpatica, având cel mai scăzut conţinut de nitraţi din Romania, al cărei conţinut de nitraţi poate fi citit pe etichetă, schimbă regulile categoriei îndemnând la transparenţa şi responsabilitate.
Onestitatea devine acum o cauză sociala. Noua campanie luptă pentru a crea un cadru legal care să oblige producătorii de apă minerală să introducă concentraţia de nitraţi pe etichetă.
Prin campania dezvoltată atât în ATL cât şi în mediul online, ne dorim ca publicul să devină conştient asupra produselor pe care le consumă, iar acest lucru nu poate fi realizat decât dacă legea va cere specificarea cantităţii de nitraţi pe etichetele tuturor apelor din România.
Iniţiativa Aqua Carpatica a reuşit să strângă în 2 săptămâni peste 30.000 de semnatari care sprijină schimbarea Legii Apei în România.
În tot acest timp s-au alăturat campaniei susţinători care militează public pentru obligativitatea introducerii conţinutului de nitraţi pe etichetelor apelor minerale din România. Vorbim de specialişti, doctori, sportivi, blogeri, dar şi de personalităţi importante din Mass-Media precum: Profesor Doctor Marin Burlea, Preşedinte al Societăţii Române de Pediatrie, Marius Urzica, Campion Olimpic, Cristian China-Birta, Jurnalist-Blogger, Andreea Raicu, prezentatoare TV, Mircea Toma, Preşedinte al Agenţiei de Monitorizare a Presei.