Conform unei analize derulate de Lofty Pets, cel mai mare business de pet grooming din București, aproape 8 din 10 bucureșteni care au cel puțin un câine sau o pisică obișnuiesc să meargă cu animalul de companie la un salon specializat pentru îngrijirea acestuia. 52% dintre aceștia frecventează un salon canin cel puțin o dată la câteva luni, în timp ce 43% merg lunar.
Trei sferturi dintre cei care merg la salon recunosc că nu ar putea să ofere pe cont propriu o îngrijire specializată animalului lor de companie
Conform analizei, cele mai frecvente motive pentru care bucureștenii preferă să externalizeze serviciile de îngrijire ale animalelor de companie sunt, în ordinea importanței: faptul că nu ar putea să ofere o îngrijire specializată pe cont propriu, acasă (74,2%), dorința de a-și răsfăța animalul de companie și de a-i oferi ce e mai bun (56,3%), nevoia de a eficientiza timpul și efortul alocate cu îngrijirea animalelor (19,5%), respectiv dorința de a-și lăsa animalul pe mâinile personalului specializat, ca urmare a faptului că acesta are un comportament mai dificil (de exemplu, este temător sau agresiv, valabil pentru 10,9% dintre cei chestionați).
Pe lângă serviciile de bază (tunsul și spălatul), câștigă teren periajul dentar și tratamentele SPA
Serviciile la care apelează cel mai des stăpânii de animale din București sunt tunsul (93%), spălatul (82%) și vidarea glandelor (53,1%), urmate de servicii care încep să atragă din ce în ce mai mulți posesori de patrupezi, cum ar fi: periajul dentar (25,8%), descâlcitul (24,2%) și chiar tratamentele SPA (16,4%). Indiferent pentru ce servicii ar opta, locuitorii Capitalei declară în unanimitate că folosirea de produse profesionale, special concepute pentru îngrijirea animalelor, este extrem de importantă pentru ei.
„Analiza pe care am derulat-o recent ne-a confirmat mai multe trenduri și comportamente pe care le-am observat și noi în cadrul salonului. Pe de o parte, posesorii de animale de companie devin din ce în ce mai conștienți de necesitatea de a oferi o îngrijire specializată micilor patrupezi, dincolo de rutina de acasă, și se îndreaptă cu o mai mare încredere spre saloane profesionale.
Pe de altă parte, avem și o cerere din ce în ce mai mare pentru servicii mai sofisticate, cum ar fi aromaterapia, masajul relaxant, tratamentul pentru pernițe, toate parte din segmentul SPA. Asta ne indică o evoluție și profesionalizare a pieței în care activăm”, a declarat Andreea Darbouli, co-fondator Lofty Pets.
Pandemia i-a făcut pe 27% dintre cei chestionați să fie mai atenți la nevoile patrupezilor lor
Întrebați de impactul perioadei pandemice asupra rutinei de îngrijire a animalelor de companie pe care le dețin, aproape 27% dintre bucureștenii chestionați au menționat că pandemia i-a făcut să fie mai atenți la nevoile patrupezilor și să ia și mai în serios îngrijirea acestora. Astfel că aproximativ 48% dintre ei au simțit nevoia să-și răsfețe mai mult animalul, în timp ce 44% au petrecut mai mult timp cu el și, ca urmare, și-au dorit să-l vadă constant bine îngrijit.
În ceea ce privește profilul bucureștenilor care merg cu animalul de companie la salon, cei mai mulți dintre aceștia sunt femei, cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani (43%), urmate de categoria de vârstă 35-45 de ani (32,8%), respectiv 45-60 de ani (15,6%). Aproximativ 38% dintre cei chestionați au animalul de companie de peste 5 ani, însă există și un procent semnificativ de persoane care sunt stăpânii unui animal din pandemie (16%) sau care l-au achiziționat recent, în ultimul an (14,8%).
Analiza realizată de Lofty Pets a fost derulată în perioada iunie-iulie 2022 și a constat în aplicarea unui chestionar online, pe un eșantion de 162 de bucureșteni deținători ai cel puțin unui animal de companie (câine sau pisică).