Londra, UK, 10 Mai 2016. Serviciul de transfer digital de bani Azimo, disponibil și românilor din străinatate care trimit bani acasă, și-a relansat aplicația mobilă pentru Android și iOS, după o creștere de patru ori a tranzacțiilor mobile pe platforma companiei în ultimul an.
Relansarea aplicației Azimo are loc simultan cu obținerea de către operatorul britanic a unei runde de finanțare de 15 milioane USD condusă de deținătorul Viber, compania japoneză Rakuten.
Noua aplicație Azimo este gândită să permită transferul de bani din numai cîteva atingeri de ecran. Printre noutăți se numără:
· Securitatea biometrică: utilizatorii se pot conecta la aplicație folosindu-și amprenta, atât pe Android cât și pe iOS, pentru o siguranță mai mare a utilizării
· Notificare prin rețele sociale: utilizatorii pot trimite notificări instantanee către destinatari în legătură cu situația transferului, prin WhatsApp și alte rețele de socializare
· Chat integrat: utilizatorii pot comunica instantaneu cu echipa de suport a Azimo, direct din aplicație
· Adăugare prieteni: utilizatorii își pot invita prietenii să folosească Azimo; amândoi primesc câte un credit de 10 lire sterline când noul utilizator realizează primul transfer.
Înființată în 2012, Azimo a fost creată ca o alternativă la serviciile scumpe și greoaie de transfer de bani disponibile celor peste 70 de milioane de emigranți aflați la muncă în Europa. După 4 ani de creștere compania oferă acum servicii în peste 190 de țări, în peste 80 de monede, inlusiv RON. Peste 500 de mii de utilizatori sunt conectați la platforma online, iar prin rețeaua sa de parteneri Azimo poate ajunge la cinci miliarde de destinatari din întreaga lume. Din anul 2015 serviciul digital Azimo este folosit și de românii plecați la muncă în străinătate. În România serviciul este disponibil în peste 600 de puncte de acces prin rețeaua Smith & Smith, precum și prin serviciul Vodafone M-Pesa.
“Suntem în anul 2016 și industria remiterilor financiare, în valoare de 600 de miliarde USD, încă funcționează aproape exclusiv offline. În ciuda costurilor imense, piața este obișnuită cu această situație. Noi vrem să schimbăm acest lucru. Vrem să oferim un serviciu rapid, la preț redus și care simplifică trimiterea de bani,” spune Michael Kent, CEO și fondator al Azimo.
Remiterile financiare influențează direct viețile a peste 700 de milioane de oameni la nivel global, dar costul mediu al unei tranzacții continuă să fie de 8%. Azimo consideră că poate îmbunătăți această situație prin reducerea costurilor sub 2%.
După finanțarea primită în iunie 2015, Azimo a fost abordată de Rakuten cu propunerea unei investiții strategice care să susțină extinderea companiei. Rakuten s-a alăturat astfel unei liste globale de investitori printre care se numără Frog Capital, Greycroft, Accion și MCI Capital.