- Narada și Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul Cora România, lansează agregatorul live de resurse pentru educație, unde poți alege în timp real profesorul sau elevii pe care să îi sprijini. Aproape 1.100 de profesori, cu peste o sută de mii de elevi, și-au exprimat deja nevoile urgente.
Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală prin care profesorii își pot exprima dotările necesare pentru ei și elevii lor, în contextul continuării educației în mediul digital, iar companiile, comunitățile și orice persoană fizică pot alege, în timp real, unde să contribuie. În agregator s-au înscris deja aproape 1.100 de profesori din toată țara, care au peste o sută de mii de elevi.
Dintre aceștia, peste 7.000 de elevi nu au acces la internet și alte necesități urgente. Agregatorul live de resurse pentru educație este un instrument care, pe de o parte, face foarte simplu procesul de a aduna într-un singur loc nevoile concrete pe care le au cadrele didactice și elevii în această perioadă, și, pe de altă parte, ușurează felul în care atât companiile, cât și persoanele fizice pot alege să contribuie pentru a satisface una din necesitățile urgente de desfășurare a claselor, în mediul digital.
„Pentru comunitățile vulnerabile, școala înseamnă mult mai mult decât parcurgerea curriculei și promovarea examenelor. Școala înseamnă mai ales locul în care sute de mii de copii au contact cu dascălii lor, adică adulți care se uită la ei și le văd potențialul, locul în care învață să ia decizii critice pentru viața lor și mai ales înseamnă sursa prin care ei află că viața poate fi și altfel decât împărțită între munci fizice și familii care se confruntă, de multe ori, cu greutăți multiple. Înseamnă locul din comunitate în jurul căruia se adună pentru ei toate lucrurile bune. Să le tăiem accesul la școală înseamnă să le tăiem accesul la speranța că viața poate fi și bună, și mai ales la gândul că ei au în față un viitor care poate fi luminos”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada, organizație care caută și implementează soluții rapide și eficiente de modernizare a educației.
Având în vedere că perioada de suspendare a cursurilor depinde de evoluția stării de urgență impusă de răspândirea virusului CoVid-19, inițiatorii „Reacției pentru Educație” vin cu un apel de implicare către comunități pentru satisfacerea unui număr cât mai mare dintre nevoile urgente pe care le-au exprimat profesorii și elevii. Toate datele primite din teritoriu sunt centralizate pe județe și sunt disponibile aici.
„Momentele pe care le trăim cu toții ne-au făcut să conștientizăm cât de important este să fim uniți, să ne sprijinim și să găsim soluții concrete la nevoile pe care mulți dintre elevii și profesorii din diferite zone ale României le au. Este important să identificăm comunitățile vulnerabile și să venim în sprijinul celor care au nevoie în această perioadă de orice resursă educațională astfel încât școala să poată continua și de acasă”, a declarat Monica Anisie, Ministrul Educației și Cercetării.
În prima etapă, Narada, prin „Reacție pentru Educație”, a pus la dispoziția profesorilor un formular în care aceștia pot lista toate lucrurile de bază necesare, atât pentru ei cât și pentru elevii lor, pentru continuarea educației prin intermediul mediului digital. Acest formular este în continuare disponibil la adresa de aici, pentru toate cadrele didactice și elevii cărora le lipsesc dotări de bază.
Live-feed-ul public, unde sunt afișate aceste statistici, reprezintă cea de-a doua etapă. Conform formularelor completate, județele cu cele mai multe și urgente nevoi sunt Covasna, Bihor, Iași, Galați, Hunedoara, dar nu numai. Peste șapte mii de elevi nu pot continua școala de acasă pentru că le lipsește conexiunea la internet, 16 mii de elevi au nevoi urgente și aproape o zecime dintre profesori nu are în dotare laptop personal, necesar pentru continuarea activității. Întreaga analiză statistică este disponibilă aici.
„Nu există contribuție prea mică. O tabletă în valoare de 80 de euro poate da unui elev șansa să-și continue studiile. Un număr de o mie de persoane care contribuie cu o astfel de valoare, oriunde în țară, se va traduce într-o generație de elevi mai puțin expusă la riscurile potențiale ale actualei crize de sănătate, dar și pe termen lung, la cea provocată de lipsa educației. Acest instrument va reuși să fie cu adevărat eficient pentru copiii și profesorii din toată țara, în măsura în care sute, mii, sau chiar zeci de mii dintre noi vom alege una sau mai multe din nevoile lor pentru care vom contribui material, atât cât putem”, mai spune Andra Munteanu.
Agregatorul are potențialul de a fi un instrument eficient de implicare, atât pentru organizațiile educaționale, cât și pentru mediul de business. Cora România a finanțat investiția necesară în crearea platformei digitale. Câteva zeci din angajații companiei Autonom se implică în calitate de voluntari cu rol de Ambasadori ai cauzei în toată țara, Bookster oferă acces gratuit la biblioteca lor digitală tuturor profesorilor care completează formularul, Grecu și Asociații acordă consultanță legală astfel încât întregul proces să se desfășoare în siguranță din punct de vedere juridic, AllView a oferit primele tablete prin agregator, iar Tara Interactive se implică în managementul comunităților de voluntari-ambasadori ai agregatorului.
NARADA: Aducem educația în secolul 21
Narada este o comunitate formată din antreprenori, manageri, oameni de acțiune al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației.
NARADA conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și/sau rezolvă probleme ale elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3 În final, supervizează implementarea acestora, măsoară rezultate și multiplică lucrurile care au funcționat. Un singur proiect educațional nu va schimba educația, dar forța a mii de astfel de proiecte, DA.