situaţiei protecţiei consumatorilor de servicii financiare
Organizaţia "Consumers International" (CI) şi APC Romania (membră a Consumers International din anul 1991) fac apel atât către miniştrii de finanţe care participă la summit-ul G20, din Gyeongju, Coreea de Sud – (ce va avea loc vineri 22.10.2010) cât şi către liderii mondiali, care se întâlnesc la Seul, în noiembrie, în vederea luări unui angajament real în ceea ce privesc serviciile financiare practicate, ce nu sunt în interesul consumatorilor.
Organizaţiile Internaţionale de Consumatori doresc crearea unui Grup de experţi financiari pe probleme de protecţia consumatorilor, care să asigure accesul consumatorilor din ţări mai puţin dezvoltate cât şi dezvoltate, la servicii stabile, corecte şi competitive financiar.
Justin Macmullan, şef de Campanii la CI a declarat: "Odată cu recesiunea globală, consumatorii au parte în fiecare zi de practici comerciale abuzive în sectorul serviciilor financiare . În fiecare an, economia globală creează până la 150 milioane de noi consumatori de servicii financiare, dintre care majoritatea provin din ţările în care noţiunea de protecţie a consumatorilor cât şi a cunoştinţelor în domeniul financiar sunt încă în fază incipientă.
"La summit-ul G20 de la Pittsburgh, în 2009, liderii lumii au făcut un angajament pentru " protejarea consumatorilor, a deponenţilor şi a investitorilor împotriva practicilor comerciale abuzive şi promovarea standardelor ridicate de calitate ". Acum este timpul ca aceste angajamente să se transforme şi în acţiuni. Această asumare a angajamentului nu este vitală doar pentru consumatori cât şi pentru bunul mers al economiei mondiale.
Prin crearea Grupul de experţi financiari privind protecţia consumatorilor CI recomandă guvernelor adoptarea unor standarde minime:
* Clauzele contractuale şi comisioanele echitabile pentru produsele şi serviciile financiare;
* Oferirea de informaţii clare şi precise privind produsele financiare
* Crearea de organisme de soluţionare alternative a disputelor ( ADR ) pe probleme de protecţia consumatorilor de serviciu financiare;
Recomandările pot fi făcute şi în sensul:
· Promovării concurenţei efective pe pieţele serviciilor financiare de consum;
· Dezvoltarea unei organizaţii internaţionale în vederea stabiliri cât şi coordonări a standardelor în ceea ce priveşte protecţia consumatorilor de serviciu financiare.
"Cooperarea internaţională privind protecţia consumatorilor de servicii financiare oferă un potenţial economic substanţial guvernelor. Acest lucru poate fi realizat prin coordonarea în ceea ce priveşte cercetarea, dezvoltarea de standarde şi linii directoare, prin schimbul de bune practici şi prin evitarea crizelor costisitoare” a precizat Dl. Costel Stanciu, Preşedintele APC Romania.
"Demersurile celor 220 de organizaţii membre CI, în privinţa discutări acestui subiect la summit-ul G20 au fost foarte puternice ele concretizându-se în lobby făcut către guvernele ţărilor de unde provin. De asemenea CI s-a adresat preşedintelui Băncii Mondiale cât şi preşedintelui Consiliului European şi va continua să facă presiuni până când nevoile consumatorilor vor deveni centrul industriei de servicii financiare la nivel mondial şi nu doar un subiect pe masa de discuţii.” a precizat Justin Macmullan.
Consumers International (CI) este singura voce independenta la nivel global pentru consumatori. Cu peste 220 de organizaţii membre în 115 de ţări, sustine construirea unui consumator puternic care să beneficieze de circulaţie internaţională pentru a ajuta la protejarea şi responsabilizarea consumatorilor, de peste tot.
{mosloadposition user9}