Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a notificat compania Vel Pitar în legatură cu o menţiune aflata pe ambalajul sortimentului de paine ambalata “Bucuresti”. Astfel, ambalajul acestei paini ar fi putut induce in eroare consumatorii, avand in vedere ca se facea mentiunea ca este “Cea mai buna paine a Bucurestilor de ieri si de azi”. Asta in ciuda faptului ca aceasta mentiune nu avea ca suport niciun studiu, sondaj sau orice alt element obiectiv de acest gen, ci reprezenta doar un mesaj publicitar al producatorului.
In urma demersului APC-Romania, compania Vel Pitar a comunicat asociatiei noastre ca a decis sa elimine aceasta mentiune care putea induce in eroare consumatorii de pe ambalajul produsului.
Initiativa APC-Romania face parte din “Campania Nationala impotriva practicilor comerciale incorecte pe piata din Romania”, demarata la data de 1 septembrie 2013. “APC-Romania va continua sa monitorizeze practicile comerciale si sa actioneze ori de cate ori va identifica practice comerciale incorecte. Ii invita pe toti consumatorii si reprezenantii mass-media care sesizeaza aspecte care pot intra in sfera practicilor comerciale incorecte sa ni le sesizeze, pentru a actiona impreuna in vederea eliminarii acestora” a precizat Domnul Costel Stanciu, presedintele APC Romania.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată în 10 februarie 1990. APC-Romania este singura organizatie de utilitate publica, membra a Organizatiei Europene a Consumatorilor, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu operatorii economici şi instituţiile statului.