● Anvelope de 22 de ţoli folosind cauciuc natural durabil certificat şi celofibră, un material pe bază de lemn folosit pentru întărirea anvelopelor ● Plantaţii certificate conform standardelor organizaţiei independente Forest Stewardship Council™ (FSCTM) ● Wendt: “Ajutăm la conservarea biodiversităţii şi a pădurilor pentru a contracara schimbările climatice” ●
Bucureşti/München. BMW Group îşi intensifică activităţile în domeniul dezvoltării durabile, devenind primul producător auto din întreaga lume care îşi echipează automobilele cu anvelope ce folosesc cauciuc natural durabil certificat şi celofibră, un material pe bază de lemn folosit pentru întărirea anvelopelor. În prima fază, compania se va aproviziona cu anvelope de 22 de ţoli exclusiv de la Pirelli şi, din luna august a acestui an, le va folosi la modelul plug-in hybrid BMW X5 xDrive45e. Certificarea plantaţiilor de cauciuc şi a lanţului de aprovizionare complex pentru cauciuc natural şi celofibră are loc în conformitate cu standardele stricte ale organizaţiei independente Forest Stewardship Council (FSC).
“În calitate de producător premium, ne-am propus să fim lideri în dezvoltare durabilă”, a spus Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori. “Din 2015 ne-am angajat să îmbunătăţim cultivarea cauciucului natural şi să creştem transparenţa în reţeaua de furnizori. Utilizarea anvelopelor din cauciuc natural certificat este o realizare de pionierat pentru industria. În acest fel, contribuim la conservarea biodiversităţii şi a pădurilor pentru a contracara schimbările climatice.”
Cauciucul natural este materialul de bază pentru multe produse pe care le folosim în viaţa noastră de zi cu zi, cum ar fi cizme şi saltele. Aproximativ şase milioane de mici fermieri din întreaga lume sunt responsabili pentru peste 80% din culturile de cauciuc natural din lume. În aşa-numita centură de cauciuc din regiunile tropicale, aceştia exploatează ferme cu dimensiuni cuprinse între unu şi două hectare într-o mare varietate de condiţii diferite. Prin urmare, o provocare majoră este convenirea unor condiţii de dezvoltare sociale şi de mediu uniforme cu aceste milioane de ferme individuale mici.
Anvelope de 22 de ţoli folosind cauciuc natural durabil certificat şi celofibră
De departe, cea mai mare cotă de cauciuc natural cultivat la nivel mondial se îndreaptă spre producţia de anvelope. Elasticitatea şi rezistenţa ridicate ale cauciucului natural îl fac în prezent de neînlocuit pentru producţia de anvelope.
Etichetă mică, impact mare
În ultimii ani, în calitate de organizaţie independentă, FSC a dezvoltat un standard de certificare exigent şi recunoscut la nivel internaţional, care este utilizat în întreaga lume pentru gestionarea adecvată a mediului, benefică social şi viabilă din punct de vedere economic a pădurilor. Organizaţia, al cărei binecunoscut logo este deja consacrat în industria lemnului şi hârtiei, aplică acest standard şi produselor din cauciuc natural.
Noua anvelopă P ZERO ★ de 22 de ţoli a devenit acum prima anvelopă din lume care a primit râvnita etichetă FSC. Pentru a obţine această certificare, Pirelli şi-a adaptat fabrica din Rome (SUA, statul Georgia) pentru a produce anvelope folosind cauciuc natural şi celofibră certificate FSC. De acolo, anvelopele sunt livrate la uzina BMW Group din Spartanburg, aflată la aproximativ 370 km, şi sunt montate pe BMW X5 plug-in hybrid.
Steaua ★ din nume indică faptul că noua anvelopă îndeplineşte cerinţele stricte de performanţă ale BMW Group, inclusiv rezistenţa la rulare şi nivelul de zgomot deosebit de scăzute.
Giovanni Tronchetti Provera, vicepreşedintele executiv Pirelli pentru dezvoltare durabilă şi mobilitate viitoare, a declarat: “Înainte chiar de a ajunge pe drum, mobilitatea durabilă începe cu materiile prime. Cu prima anvelopă certificată FSC din lume, Pirelli îşi demonstrează încă o dată angajamentul de a urmări obiective din ce în ce mai provocatoare în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă, o dovadă a muncii constante pentru materiale inovatoare şi a proceselor de producţie din ce în ce mai moderne. Continuăm să investim în creştere durabilă pentru planeta noastră, conştienţi că acest lucru este esenţial şi pentru viitorul afacerilor noastre.”
Jeremy Harrison, director executiv pentru pieţe FSC International, a adăugat: “Noua anvelopă Pirelli, certificată FSC, reprezintă o etapă importantă în efortul de a oferi beneficii economice, sociale şi de mediu pe întregul lanţ de valori al cauciucului natural. Acesta este un pas major înainte în călătoria către un lanţ de valori al cauciucului natural mai durabil, contribuind astfel la atenuarea defrişărilor şi la sprijinirea luptei împotriva schimbărilor climatice”.
Angajament de lungă durată pentru o mai mare transparenţă şi dezvoltare durabilă în reţeaua de furnizori de cauciuc natural
Utilizarea de către BMW Group a primelor anvelope care conţin cauciuc natural durabil şi celofibră certificate este rezultatul angajamentului extins al companiei în acest domeniu. În 2019, BMW Group şi-a unit forţele cu renumiţi producători de anvelope, ONG-uri, producători de cauciuc şi consumatori pentru a crea Platforma Globală pentru Cauciuc Natural Durabil (GPSNR). De asemenea, micii fermieri sunt reprezentaţi în această iniţiativă. GPSNR se angajează să îmbunătăţească condiţiile sociale şi de mediu pentru cultivarea cauciucului natural şi să facă presiuni pentru o mai mare dezvoltare durabilă. De asemenea, implementează măsuri pentru a opri defrişările şi pentru a face lanţurile de aprovizionare mai transparente. În prezent, GPSNR are aproape 100 de membri, care sunt responsabili pentru aproximativ 50% din piaţa globală a cauciucului natural.
Prin activităţile sale în GPSNR şi cooperarea strânsă cu furnizorii săi, BMW Group lucrează constant pentru a îmbunătăţi în continuare dezvoltarea durabilă în lanţul de aprovizionare cu cauciuc natural. BMW Group intensifică aceste activităţi şi intenţionează să îşi extindă constant aprovizionarea cu anvelope fabricate din cauciuc natural crescut în mod durabil.
BMW Group lucrează de mai mulţi ani cu organizaţia FSC (Cod de licenţă FSC-N002012). Compania a decis să utilizeze lemn certificat FSC la BMW i3, care a fost lansat pentru prima dată pe piaţă în 2013. BMW iX, care va fi lansat la sfârşitul acestui an, va folosi lemn certificat FSC. În 2017, BMW Group şi FSC au pledat pentru dezvoltarea în continuare a standardelor FSC pentru cultivarea cauciucului natural în Thailanda.
Dezvoltarea durabilă este o parte integrantă a tuturor activităţilor de achiziţie
Din 2014, independent de aceste măsuri, BMW Group şi-a obligat contractual toţi furnizorii săi direcţi să respecte drepturile omului, să respecte standardele extinse de mediu şi sociale şi să introducă sisteme de management pentru a promova siguranţa la locul de muncă şi pentru a proteja mediul. Aceasta include şi protejarea pădurilor şi a biodiversităţii. De asemenea, aceste cerinţe trebuie transmise contractual către subcontractanţi. BMW Group Purchasing nu se bazează exclusiv pe obligaţiile contractuale, ci implementează şi un număr mare de măsuri suplimentare într-un proces transparent. Un filtru de risc este utilizat pentru a evalua locaţiile potenţiale ale furnizorilor din întreaga lume, chiar înainte de cererea de oferte. Următorul pas este de a solicita posibililor furnizori să îşi descrie activităţile de dezvoltare durabilă într-un chestionar detaliat. Partenerii externi lucrează şi cu evaluatori interni pentru a revizui locaţiile selectate. Pe toată perioada contractului, partenerii externi lucrează cu evaluatori interni pentru a verifica conformitatea cu cerinţele de dezvoltare durabilă prin chestionare şi audituri. În acest fel, BMW Group Purchasing este capabil să monitorizeze mii de locaţii în fiecare an.
Mobilitate durabilă cu BMW X5 xDrive45e
BMW Group a finalizat certificarea CO2 completă a ciclului de viaţă pentru BMW X5 xDrive45e – de la aprovizionarea cu materii prime, trecând prin lanţul de aprovizionare, faza de producţie şi utilizare, până la reciclare. Dacă este încărcat în faza de utilizare cu mixul mediu european de energie electrică, acesta îi oferă un avantaj de aproximativ 40% faţă de BMW X5 xDrive40i. Dacă este încărcat cu energie verde, avantajul este de aproximativ 70%. Autonomia electrică se ridică la 77-88 de kilometri (WLTP).