Pneurile sunt o parte esentiala a oricarui autoturism, iar starea si profilul lor au un impact major asupra bunei functionari a masinii si asupra sigurantei condusului. Prin urmare, trebuie acordata o atentie sporta starii lor si trebuie sa fiti atenti la ce cumparati si ce cauciucuri auto montati pe masina, pentru ca asta dicteaza siguranta si performanta masinii.
Multi soferi in prezent tind sa opteze pentru seturile de anvelope all season, fiind considerate o situatie de compromis in cazul in care nu doriti sa schimbati pneurile la schimbarea de sezon sau nu conduceti un nr ridicat de km anual. Realitatea este insa ca specialistii auto din domeniu au facut teste concludente in care au pus cap la cap seturi de anvelope de iarna si de vara cu pneuri all season iar rezultatele nu au intarziat sa apara. Realitatea obiectiva este ca un set de anvelope pentru toate anotimpurile nu ofera aceeas performanta precum un set construit special pentru un sezon.
Profilele diferita in principal in compozitia formata din alt amestec si forma profilului optimizata pentru situatii diferite. Diferentele sunt:
- pneurile all season contin siliciu
Asta le confera maleabilitate in timpul sezonului de iarna, cand cauciucul trebuie sa ramana moale pentru a putea rula pe zapada. Asta insa le face extrem de moi pe timpul verii, uzandu-se intr-un timp mai scurt si neavand aceleasi performante precum pneurile de vara. Pneurile de iarna contin de asemenea siliciu, insa acestea sunt gandite pentru folosire doar pe timpul sezonului rece.
- banda de rulare diferita
Banda de rulare a unei anvelope este optimizata pentru fiecare sezon in parte, insa in cazul pneurilor all season, banda de rulare este optimizata pentru ambele sezoane. Insa o anvelopa nu poate oferi o performanta ridicata pe toate sezoanele, drept dovada benzile de rulare intre pneurile de vara si iarna sunt total diferite in forma si structura.
Cand sa cumparati anvelope all season
Prin urmare, se recomanda sa cumparati un set de anvelope all season doar daca nu parcurgeti un nr ridicat de km anual si aveti un stil de condus moderat, format din franari in lung si fara plecari bruste de pe loc.