Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Anul 2006, anul repozitionarii Metro

“Un management eficient de brand se va asigura intotdeauna ca brandul ramane in viata, vibreaza si se reinventeaza de fiecare data pentru cei care il aleg.

Spiritul nou din companie si orientarea catre consumator au fost “inima“ proiectului de relansare a brandului METRO. Un brand care isi manifesta credinta in succesul sau si al partenerilor sai de afaceri. “ Dana Holingher (HDH Brand Management) .

{viewonly=registered,special}METRO nu este un brand nou. De fapt, are peste patruzeci de ani – s-a nascut in perioada de crestere economica europeana a anilor ’60, cu simplitatea, onestitatea si transparenta specific germana.

Ca model de comunicare, pana in perioada razboaielor de preturi din Europa de vest, METRO a mers pe varianta “low profile” – in economia brandului cel mai important rol l-a jucat logo-ul si legatura cu semnalizarile din uriasele magazine care au napadit, treptat, tarile occidentale.

La 10 ani de la lansarea pe piata din Romania, METRO si-a propus pentru prima data o campania de imagine emotionala cu un rol educational propunandu-si sa explice conceptul si beneficiile unui cash & carry.

Ce are special aceasta campanie? Pentru prima oara in istoricul comunicarii lui Metro worldwidwe si pentru prima oara in Romania, s-a realizat pentru un jucator din categoria “greilor” din segmentul B2B, o campanie tactica care transmite emotii si nu neaparat beneficii pragmatice.

Obiectivele de comunicare ale campaniei sunt urmatoarele:

  • sa explice pietii ca este un cash and carry
  • sa isi reafirme pozitionarea B2B
  • sa suplineasca nevoia de emotie, evidenta in feedbackul clientilor, cu o optiune care sa ramana, totusi, cantonata, in limbajul afacerilor
  • sa aduca inapoi in mintea clientilor si potentilalior clienti beneficiile pe care le prezinta acest tip de afacere: sortiment larg, preturi accesibile, calitate, control, experienta etc.

Asa s-a nascut campania de imagine aniversara cu line-ul “Furnizorul tau de incredere”. Dupa campania strategica, de lansare a aniversarii, au urmat si vor mai urma campaniile tactice. Prima dintre ele se centreaza pe calitate, exprimata prin prospetime, a doua, lansata in luna mai, vorbeste despre avantajul marcilor proprii Metro. Urmeaza si altele.

CAMPANIA DE IMAGINE:  “METRO.Furnizorul tau de incredere”

Campania se bazeaza pe piloni strategici in politica de relatii cu clientii –  sortiment, promovare – si exprima in termeni de advertising intoarcerea Metro catre client. Cu alte cuvinte, descrie o realitate care se intampla in operatiuni si nu doar cosmetizeaza o marca. Campania este strans aliniata cu latura comerciala – mai concentrata pe profilul clientului, mai incisiva, mai directa.

Concept creativ:

Cind esti la inceput de drum, e o adevarata mana cereasca sa gasesti pe cineva pe care sa te poti bizui. Iar cind drumul tau continua cu succes ti-ai dori ca cei care te-au sprijinit la inceputul afacerii tale sa fie alaturi de tine si in continuare.

E povestea oricarui “tinar” comerciant a carui afacere de succes a crescut odata Metro. Acest partener de incredere care a fost tot timpul in spatele initiativei lor si le-a oferit siguranta unor produse de calitate. Fie ca e vorba de materiale de constructii, de produse proaspete, de papetarie sau orice altceva, in cele mai multe cazuri totul a inceput cu un drum la Metro, iar drumurile acestea au devenit mai dese pe masura ce afacerea a crescut. Caci Metro e cel care prin prestigiul sau insufla permanent incredere si activitatii tale.

Executia campaniei: testimonial clasic, ocazie cu care fotografiile clientilor, persoane cu adevarat clienti Metro nu doar niste chipuri din bazele de date ale agentiilor, au ajuns in ziare, pe otdoor si in magazine, conferind “caldura”  si valoare umana brandului..

Obiectivul de marketing al campaniei a fost cresterea vanzarilor insa pe un capital imbunatit: o legatura de incredere cu clientii, calitatea produselor, marcile proprii, serviciile si nu in ultimul rand repozitionarea brandului exclusiv pentru targetul de business.

Campanie tactica calitate

Line:“ Produse cu adevarat proaspete”

Semnatura: “METRO.Furnizor de calitate. “

Calitatea pe care tu ca om de afaceri o oferi clientilor tai este in mare parte conditionata de calitatea furnizorilor tai. Pentru ca de cele mai multe ori dimensiunea, profilul sau pur si simplu natura afacerii tale nu-ti da posibilitatea sa controlezi de la un capat la altul provenienta si modul de conservare a produselor pe care le comercializezi.

Metro este cel care preia aceasta sarcina de a verifica marfa pe care tu urmeaza sa o oferi clientilor tai si garanteaza pentru ea. Iar primul semn al calitatii unui produs este prospetimea lui. Pentru ca Metro este singurul care poate verifica produsele pe tot parcursul pe care acestea il fac pina cind ajung pe raftul magazinului. Iar acest fapt iti da garantia ca acele produse sunt atit de proaspete, incit ai putea spune ca  tu esti cel care le atinge pentru prima data.

Campanie tactica – Marci proprii

Semnatura: “METRO.Furnizor de calitate. “

Siguranta pe care Metro o ofera clientilor sai asupra produselor pe care le comercializeaza imbraca acum si o noua forma. Caci pe paliere de calitate si pret, Metro este cel care stabileste etaloane pentru produsele comercializate sub brand propriu. Asa ca tu nu va mai trebui sa alergi la nesfirsit cautind cel mai mic pret sau sa verifici la infinit pentru a gasi cea mai buna calitate. Trebuie doar sa urmaresti un sistem de ghidaj constituit din branduri proprii si sa beneficiezi de avantajele pe care Metro ti le ofera: garantia calitatii, siguranta provenientei, confortul celui mai mic pret.

Echipa Metro: Andreea Ionescu-Director de Marketing, Dan Hicolescu- Advertising Manager,
Agentia de strategie si project management: HDH Brand Management – Dana Holingher, Elena Mitrofan, Agentia de creatie:  Acme – Paramon Ditu, Ionut Pascu {/viewonly}
{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.