Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ANRCTI va acredita furnizorii de servicii de certificare

pentru semnatura electronica

Miercuri, 28 noiembrie 2007, ANRCTI a supus consultarii publice proiectul de decizie privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare pentru semnatura electronica. Proiectul de decizie stabileste procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare, precum si continutul, durata de valabilitate si efectele suspendarii sau retragerii deciziei. Furnizorii de servicii de certificare pentru semnatura electronica pun la dispozitia publicului certificatele digitale care atesta autenticitatea semnaturii electronice. Potrivit prevederilor proiectului, ANRCTI va constata indeplinirea de catre furnizor a conditiilor care permit acreditarea in urma unui audit efectuat de un auditor agreat. Proiectul de decizie stabileste procedura de calificare a auditorilor, care se va face pe baza conditiilor stabilite de ANRCTI. Dupa primirea documentelor de calificare din partea potentialilor auditori, ANRCTI va comunica lista auditorilor calificati catre potentialii furnizori se servicii de certificare, iar furnizorii pot alege din aceasta lista compania care va efectua auditul. Auditul de acreditare se efectueaza pe cheltuiala furnizorului.

Proiectul modifica procedura de acordare a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare ca urmare a intrarii in vigoare incepand cu luna mai 2007 a Hotararii de Guvern nr.415/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, conform careia ANRCTI exercita atributiile autoritatii de reglementare si supraveghere in domeniul semnaturii electronice, prevazute de Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica, atributii exercitate anterior de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.

Acreditarea furnizorilor de servicii de certificare nu este obligatorie si se realizeaza de catre ANRCTI la cererea acestora. Acreditarea de catre ANRCTI reprezentand o garantie suplimentara a faptului ca respectivul furnizor asigura securitatea operatiunilor. Furnizorul de servicii de certificare acreditat are dreptul de a utiliza o mentiune distinctiva pentru a atesta calitatea de furnizor acreditat de ANRCTI.

Proiectul de decizie poate fi consultat pe pagina de Internet a ANRCTI, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 28.12.2007, pe adresa sediului central al ANRCTI (B-dul Libertatii nr.14, sector 5, Bucuresti) sau direct la registratura ANRCTI, precum si la oficiile teritoriale din localitatea resedinta de judet cea mai apropiata. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 21 307 54 02 sau prin e-mail pe adresa consultare@anrcti.ro.

Bucuresti, 29.11.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.