de organizare şi funcţionare al instituţiei
ANRCTI lansează spre consultare publică proiectul de regulament de organizare şi funcţionare al instituţiei, după ce, în decembrie 2006, în temeiul art.1 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.134/2006, s-a înfiinţat Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii, prin reorganizarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANRC), care s-a desfiinţat.
În acest context, este necesară aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al ANRCTI, având în vedere, în principal, preluarea de către ANRCTI, pe lângă atribuţiile de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, transmise integral noii autorităţi, a unor atribuţii din domeniul tehnologiei informaţiei, precum şi modificarea structurii conducerii autorităţii, care este asigurată de un preşedinte şi doi vicepreşedinţi (ANRC avea un singur vicepreşedinte).
Proiectul îşi propune să reglementeze principalele aspecte legate de organizarea şi funcţionarea ANRCTI, precum şi să precizeze atribuţiile acesteia. Astfel, prevederile conţinute de acesta se referă la: statutul instituţiei; rolul şi atribuţiile ANRCTI; finanţarea ANRCTI; conducerea instituţiei şi atribuţiile persoanelor cu funcţii de conducere; structura organizatorică şi personalul, precum şi alte aspecte privind funcţionarea ANRCTI.
„Având în vedere că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.134/2006 s-a stabilit că ANRCTI are funcţia de reglementare în domeniul tehnologiei informaţiei, este necesară identificarea concretă a atribuţiilor acestei autorităţi în domeniu. Conform proiectului de regulament de funcţionare şi organizare, ANRCTI va prelua atribuţiile de reglementare în domeniul semnăturii electronice, comerţului electronic, mărcii temporale şi activităţii electronice notariale”, a declarat Dan Georgescu, preşedintele ANRCTI.
De asemenea, pentru a asigura reglementarea unitară a serviciilor de acces la internet, ANRCTI va stabili procedurile de administrare a TLD (top level domain) „.ro” şi a adreselor IP. Administrarea efectivă a acestora se va realiza, în continuare, de Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare în Informatică, instituţie care dispune de echipamentele şi de bazele de date necesare.
Proiectul de Regulament de organizare şi funcţionare al ANRCTI poate fi consultat pe pagina de internet a ANRCTI, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 23 martie 2007, la adresa sediului central al ANRCTI (B-dul Libertăţii nr.14, sector 5, Bucureşti) sau direct la registratura ANRCTI, precum şi la oficiile teritoriale din localitatea reşedinţă de judeţ cea mai apropiată. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 21 307 54 02 sau prin e-mail la adresa consultare@anrcti.ro.
{mosloadposition user10}