pentru formularea primei strategii de reglementare post-aderare
ANRCTI a discutat astăzi cu reprezentanţii industriei de comunicaţii pe tema Strategiei de reglementare a sectorului comunicaţiilor electronice din România până în 2010. Reprezentanţii ANRCTI şi cei ai TASC, compania de consultanţă care asistă ANRCTI în elaborarea strategiei, au prezentat participanţilor la evenimentul de lansare obiectivele, metodologia şi planul de lucru al proiectului, modalităţile în care reprezentanţii industriei, ai asociaţiilor din domeniu şi ai altor instituţii publice se pot implica în proiect, precum şi modul în care rezultatele proiectului vor fi utilizate în fundamentarea cadrului de reglementare a pieţei româneşti de comunicaţii până în anul 2010.
Această strategie va contribui la consolidarea încrederii mediului de afaceri în sectorul comunicaţiilor, oferind jucătorilor din piaţă şi potenţialilor investitori o predictibilitate sporită a activităţii de reglementare. La rândul ei, ANRCTI va beneficia de un sistem operaţional unitar de obiective strategice, precum şi de un set de principii, politici şi instrumente de monitorizare a evoluţiei pieţelor, avertizare şi fundamentare a deciziilor de reglementare.
„Îndeplinirea obiectivelor fundamentale ale activităţii de reglementare – promovarea concurenţei, încurajarea investiţiilor şi inovaţiei, protecţia intereselor utilizatorilor – în cadrul sectorului comunicaţiilor electronice, unul dintre cele mai performante şi dinamice sectoare ale economiei româneşti, impune cu necesitate existenţa unei abordări strategice la nivelul instituţiei chemate să coordoneze această activitate. Viziunea strategică a ANRCTI trebuie să se bazeze pe principii economice solide şi pe înţelegerea aprofundată a mecanismelor şi tendinţelor pieţei, şi trebuie să fie suficient de clară pentru a putea oferi investitorilor semnale coerente cu privire la intenţiile Autorităţii. Obiectivul principal al strategiei de reglementare îl reprezintă aşadar creşterea transparenţei, predictibilităţii şi eficienţei cadrului de reglementare a sectorului comunicaţiilor electronice din România. Participarea reprezentanţilor industriei de profil, ai asociaţiilor din domeniu şi ai instituţiilor publice în formularea strategiei de reglementare este esenţială, dacă vrem ca această strategie să fie relevantă, aplicabilă şi utilă”, a declarat Dan Georgescu, Preşedintele ANRCTI.
Strategia de reglementare va lua forma unui set de principii, politici şi instrumente de reglementare ce vor transpune obiectivele fundamentale ale activităţii de reglementare – promovarea concurenţei, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi promovarea inovaţiei, precum şi protecţia drepturilor şi intereselor utilizatorilor.
{mosloadposition user10}