în judeţele Botoşani şi Vaslui
“ANRCTI şi-a propus să conecteze toate comunităţile din România la telefonie şi Internet, plecând de la premisa că accesul la comunicaţii este o componentă de bază pentru dezvoltarea oricărei comunităţi şi pentru menţinerea legăturilor între oameni, pentru îmbunătăţirea comunicării şi, de ce nu, pentru a salva vieţi în cazuri de urgenţă. ANRCTI a iniţiat, încă din 2004, proiectul naţional de instalare de telecentre, în colaborare cu industria de comunicaţii şi autorităţile locale, pe al căror sprijin ne bazăm şi în continuare pentru a putea lansa în acest an încă aproximativ 270 de telecentre, prin care dorim să oferim ocazia cât mai multor oameni să aibă acces la informaţie, la cunoaştere”, a declarat Dan Georgescu, preşedintele ANRCTI.
Telecentrele inaugurate – Sărăţeni, judeţul Vaslui (instalat de Vodafone Romania) şi Pleşani în judeţul Botoşani (instalat de Rartel) – fac parte din programul naţional de instalare a telecentrelor în satele fără acces sau cu acces redus la servicii de telefonie, iniţiat de ANRCTI în anul 2004. Până în acest moment, ANRCTI a organizat 5 licitaţii pentru instalarea de telecentre într-un număr total de 331 localităţi. În prezent 133 de telecentre sunt funcţionale.
Cu ocazia inaugurării celor două telecentre, ANRCTI a lansat şi un plan de acţiuni pentru implementarea serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice pentru anul 2007. Astfel, au fost stabilite o serie de obiective precum transformarea telecentrelor din centre informatizate în centre de informaţii şi instruirea administratorilor telecentrelor, pentru a putea asigura îndeplinirea obiectivelor propuse prin programul iniţiat în anul 2004.
Importanţa susţinerii proiectului demarat de ANRCTI este confirmată şi de faptul că, o serie de telecentre, la mai puţin de un an de la înfiinţare, şi-au diversificat activitatea şi au valorificat resursele puse la dispoziţie prin proiect. Un post de radio local, desfăşurarea orelor de informatică ale şcolii generale în incinta telecentrului, tranzacţii comerciale prin intermediul internetului sunt o serie de bune practici de utilizare a serviciilor telecentrelor.
Telecentrul este un spaţiu public dotat cu cel puţin două aparate telefonice, două calculatoare şi un fax, în cadrul căruia utilizatorii finali pot iniţia şi primi apeluri telefonice locale, naţionale şi internaţionale. În telecentru sunt disponibile şi servicii de comunicaţii prin fax şi comunicaţii de date la o rată de transfer suficientă pentru a permite accesul funcţional la Internet.
Telecentrul va funcţiona pe o perioadă de cel puţin 3 ani, perioada de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, după care echipamentele puse la dispoziţie de către furnizorul de serviciu universal vor intra în proprietatea primăriei, care poate decide să continue administrarea telecentrului.
{mosloadposition user10}