cu primarii din satele in care au fost infiintate telecentre
In zilele de 10 si 11 octombrie 2006, la sediul Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a avut loc seminarul cu tema "Telecentrele – viitoare afaceri de succes" dedicat conducatorilor administratiilor publice locale partenere la proiectul national de instalare a telecentrelor. Seminarul, organizat cu sprijinul companiei de consultanta DETECON International, a atras participarea a peste 50 de reprezentanti ai administratiilor locale si asistenta societatii civile, prin prezenta Centrului de Asistenta Rurala.
Piata de comunicatii din Romania creste intr-un ritm care depaseste mult media generala a economiei, dar aceasta efervescenta nu se manifesta uniform in toate regiunile. Satele in care ANRC instaleaza telecentre sunt defavorizate pentru ca aici cererea si potentialul de consum nu justifica investitii ale operatorilor de telefonie in extinde rea retelelor. ANRC, intr-un parteneriat cu administratiile locale si operatorii de telefonie, instaleaza telecentre: puncte publice de acces la telefonie si Internet. ANRC subventioneaza instalarea si intretinerea legaturii de acces in telecentru. La sfarsitul perioadei de desemnare de 3 ani, obligatiile asumate de furnizorul de serviciu universal inceteaza, urmand ca dupa aceea administratiile publice locale sa incerce transformarea telecentrelor in afaceri independente care sa se auto-sustina.
Pentru ca telecentrele sa ramana operationale, este necesara diversificarea gamei de servicii pe care acestea le ofera, precum si investitia in noi echipamente. In acest sens, pe parcursul celor doua sesiuni de instruire au fost identificate solutii de dezvoltare a telecentrelor si transformare a acestora in centre de interes la nivelul comunitatilor locale.
Sesiunile de instruire au avut un pronuntat caracter interactiv, fiind axate pe introducerea unor notiuni eleme ntare de marketing necesare promovarii telecentrelor pe plan local. De asemenea, au fost dezbatute pe larg problemele intampinate la nivel local in administrarea telecentrelor, precum si rezultatele studiului condus de ANRC in colaborare cu Detecon International cu privire la nevoile si comportamentul de consum ale locuitorilor din satele in care s-au instalat telecentre. Acestea arata ca majoritatea utilizatorilor vin la telecentru de cel putin doua sau trei ori pe saptamana (58%). 6% dintre utilizatori vin chiar de minim patru ori pe saptamana, devenind clienti fideli ai telecentrelor.
{mosloadposition user10}