Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor lansează astăzi campania naţională de informare “Cunoaşte-ţi drepturile de consumator. Ia atitudine” finanţată din fonduri Phare. Campania de conştientizare a drepturilor pe care le au consumatorii va fi una integrată şi va fi prezentă timp de cinci luni pe TV, radio, online şi presa scrisă.
Campania a avut la bază un studiu realizat în luna aprilie a acestui an pe un eşantion naţional de 4200 de persoane cu vârsta de cel puţin 18 ani. Rezultatele cercetării sociologice au relevat faptul că doar 24% dintre respondenţi au găsit uşor sau aproape uşor informaţii despre drepturile lor de consumatori.
Mai mult, aproximativ 52% dintre consumatorii români au plătit cel puţin o data un bun defect sau un serviciu de slabă calitate, în timp ce aproape 47% dintre consumatori spun că le este foarte greu să obţină consultanţă pentru a îşi rezolva problema achiziţionării unui bun defect sau a unui serviciu de slabă calitate.
Presedintele ANPC Bogdan Marcel PANDELICA a declarat: ANPC are datoria nu numai de a pune în aplicare legislatia in domeniul protecţiei consumatorilor, ci şi de a informa atât consumatorii cât şi operatorii economici. In acest sens campania de informare care se deruleaza cu sprijinul programului phare, va contribui la cresterea gradului de constientizare a cetatenilor in calitatea lor de consumatori asupra drepturilor pe care legislatia le confera in acest domeniu.
De asemenea, rezultatele cercetării au arătat că pe primele trei locuri în topul problemelor ingrijoratoare pentru consumatori sunt produsele periculoase, bunurile cu defecte şi serviciile slab calitative, fiecare cu 74%. Pe locurile patru şi cinci se află, creditul cu 51% şi distribuirea gazului/utilităţile publice cu 49%.
{mosloadposition user10}