Pavilionul 14 de la Centrul Expoziţional din Essen va avea un design creat cu imagini din colecţiile de automobile şi atelierele BMW Group Classic şi cu cele două aniversări în prim plan
Bucureşti/Essen. Două aniversări modelează acţiunea la Techno Classica 2018 de la Essen. Pentru a 30-a oară, cea mai populară expoziţie dedicată automobilelor de epocă din lume oferă punctul de întâlnire pentru scena clasică internaţională. În perioada 21-25 martie 2018, evenimentul oferă cadrul ideal pentru a sărbători aniversarea unor modele fascinante şi remarcabile. La Essen, BMW Group Classic priveşte în urmă cu 40 de ani, atunci când a debutat BMW M1. A fost unul din cele mai emblematice proiecte ale lui Jochen Neerpasch, cel care a creat divizia BMW Motorsport şi primele modele BMW M. Automobilul sport cu motor dispus central, cu designul său atemporal şi prezenţa legendară în sportuirle cu motor este unul dintre cele mai importante repere în istoria companiei. Cu 10 ani înainte, BMW 2800 CS inaugurase deja era “coupé-urilor mari” şi avea să domine cursele cu motor în versiunea 3.0 CSL. În mod similar, aceste modele au fost reprezentanţi definitorii ai perioadelor lor – atât pe şosea, cât şi pe circuit.
BMW M1: stil italian, măiestrie bavareză în construcţia motorului
Particularitatea comună a BMW M1 şi a coupé-urilor mari ale mărcii este că au impresionat atât prin desing, cât şi prin sportivitate. Designul caroseriei, creat de designerul italian Giorgio Giugiaro, a făcut ca BMW M1 – înalt de doar 1,14 metri – să aibă un profil italian. Pe de altă parte, motorul cu şase cilindri dispuşi în linie a fost o capodoperă de la München. Asemenea conceptului auto, tehnologia tenului de rulare a fost concepută pentru a trece peste provocările de pe circuit şi pentru a îndeplini cerinţele de omologare pentru un automobil de stradă.
Versiunea de serie a BMW M1 a generat o putere de 204 kW/277 CP şi a avut o viteză maximă de peste 260 km/h, ceea ce a făcut să fie cel mai rapid automobil sport german al vremii. Procar Series a fost parte a calendarului european din Campionatul Mondial de Formula 1, o competiţie monomarcă unică în care cei mai buni pioloţi din antrenamentele de Formula 1 se întreceau cu cei mai buni piloţi de turisme BMW, toţi pariticipân cu acelaşi BMW M, De data aceasta aliniat la start cu un motor capabil să dezvolte până la 490 CP. Supraalimentarea a mărit puterea la un nivel situat între 850 şi 950 CP pentru curse, în conformitate cu regulamentul Grupei 5. Legendară a rămas participarea în cursa de 24h de la LeMans a Art Car-ului BMW M1 semnat de Andy Warhol.
Acum 50 de ani: premiera coupé-urilor mari în noul stil BMW
Farurile duble, prizele de aer pe panourile laterale şi capota lungă a motorului au caracterizat noul stil de design al mărcii BMW, transpusă într-o formă deosebit de elegantă la noul BMW 2800 CS. Linia subţire a acoperişului şi eliminarea montantului B au creat o formă laterală spectaculoasă. Motoarele cu şase cilindri dispuşi în linie, care aveau o capacitate de 170 CP şi mai târziu până la 206 CP, au asigurat performanţe dinamice corespunzătoare. BMW 3.0 CSL a fost conceput pentru motorsport ca versiune uşoară şi a fost vârful gamei de modele. Automobilul cu două uşi a purtat iniţialele pentru “Coupé, Sport, Lightweight” în desemnarea modelului şi a fost câştigător al campionatului rezervat turismelor în anii ’70. Până în 1979, cu acest model au fost obţinute şase titluri europene. Ultimul titlu a fost câştigat la patru ani după ce se încheiase producţia automobilului din serie.
1968: spirit de pionier în vârful gamei
Asemenea coupé-urilor, sedanurile mari au debutat tot în 1968. O jumătate de secol mai târziu, ele încă simbolizează spiritul de pionierat al vremurilor pe care BMW, în calitate de constructor, l-a adoptat. Automobilele cu patru uşi au fost lansate pe piaţă la patru ani după ce producţia BMW 502 , recunoscut ca “Îngerul Baroc”, a ajuns la final. Automobilul a dezvăluit imediat un stil complet nou. Noul start în segmentul de prestigiu a început cu modelele BMW 2500 şi BMW 2800. Anii următori au adus motoare şi versiuni suplimentare, cu ampatament extins şi echipamente exclusiviste. În 1975, BMW 3.3 Li a preluat poziţia de vârf al gamei de modele prin injecţia pe benzină inovatoare şi o putere maximă de 200 CP.
Mini Cooper S a pus piatra de temelie pentru tripla victorie din Raliul Monte Carlo
La Techno Classic 2018, MINI priveşte în urmă la momentul naşterii unei legende sportive. Acum 55 de ani, Mini Cooper S a fost lansat pe piaţă pentru a captiva conducătorii auto cu ambiţii sportive şi pentru a uimi fanii raliurilor. Cea mai puternică versiune a modelului Mini a generat 75 CP după extinderea capacităţii. Acest lucru a mărit putere de peste două ori comparativ cu modelul original. Mici pachet de muşchi a avut un succes extraordinar în motorsport. Cele trei victorii obţinute în clasamentul general al Raliului Monte Carlo – în anii 1964, 1965 şi 1967 – au fost absolut senzaţionale.
Clasicele sunt prezentat într-un mediu autentic
Încă o dată, BMW Group Classic foloseşte, cu ocazia Techno Classica 2018, pavilionul temporar 14, aflat la intrarea estică a Complexului Expoziţional, pentru prezentarea automobilelor sale aniversare şi a numeroaselor comori rare din diferite epoci ale istoriei automobilelor şi motocicletelor. Implicarea membrilor activi din 21 de cluburi BMW şi Mini garantează o gamă deosebit de variată de automobile de epocă.
Lista de automobile clasice prezentate la Essen cuprinde 32 de maşini şi patru motociclete. Iar fundalul este asigurat de un mediu vizual autentic. Sediul BMW Group Classic este modelul pentru designul din interiorul pavilionului expoziţional. Imaginile de anvergură oferă vederi ale camerelor care adăpostesc colecţia de automobile, dar şi atelierul de unde provin multe dintre clasicele expuse.
Informaţii suplimentare despre automobilele şi motocicletele expuse de BMW Group Classic la Techno Classica 2018 vor fi publicate ulterior într-un comunicat de presă separat.