Duminica, 4 octombrie, marele actor Mircea Albulescu va implini 75 de ani. La aniversare, Teatrul National Radiofonic va difuza, la Radio Romania Cultural, incepand cu ora 19.00, recitalul „Contraste” – cinci personaje in interpretarea actorului Mircea Albulescu, in regia lui Cristian Munteanu. Realizatori: Costin Tuchila si Pusa Roth. In acest spectacol, Mircea Albulescu interpreteaza rolurile: Danton, Tache Farfuridi, Ivan Petrovici Voinitki, Hagi-Tudose si Regele Lear.
In seria „Mari spectacole” de la Radio Romania Cultural, marti, 6 octombrie, incepand cu ora 1.30, veti putea asculta „Batranul si marea” de Ernest Hemingway, dramatizare libera, regia artistica si rolul principal: Mircea Albulescu. Joi, 8 octombrie, la ora 19.00, tot la Radio Romania Cultural puteti asculta „Oedip la Colona” de Sofocle, cu Mircea Albulescu in rolul lui Oedip.
O lista selectiva a rolurilor interpretate de Mircea Albulescu in peste 50 de ani de colaborare neintrerupta cu Teatrul National Radiofonic cuprinde peste 300 de titluri.
Pe site-ul www.eteatru.ro, seria „Mari actori” din luna noiembrie va fi dedicata lui Mircea Albulescu. Dintre marile sale creatii, nu vor lipsi Danton, Othello, Hagi-Tudose, Mephisto si Zorba grecul.
Popularitatea actorului de teatru Mircea Albulescu este egala cu aceea a actorului de film Mircea Albulescu. Artist de rara intelectualitate, care studiaza atent, chiar meticulos, dimensiunile psihologice ale personajului, Mircea Albulescu este inzestrat cu acea stiinta a compozitiei scenice care nu se afla la indemana tuturor. Stie cand trebuie sa straluceasca dar mai ales stie cand, intr-o scena, trebuie sa treaca pe plan secund pentru a-si valorifica partenerul sau pentru a nu iesi catusi de putin din conventia teatrala. Dar calitatile intelectuale si tehnica de maestru nu devin niciodata obstacole pentru autenticitatea trairii, pentru acel fapt irepetabil care confera atat de mult farmec teatrului. Daca nu e un actor „de instinct”, la care predispozitia naturala sa primeze, nu se poate spune ca Mircea Albulescu este excesiv in elaborare, prea studiat in compozitie. Dimpotriva – si tocmai cultivarea acestui echilibru intre spontaneitate, fantezia de moment si lucrul minutios al fiecarei nuante stilistice e de natura sa incante in jocul sau, deopotriva in teatru, la teatrul radiofonic si in film. De multe ori ai impresia ca vulcanul va erupe; observi insa cu cata abilitate a fost condus totul de un artist care stie dinainte unde trebuie sa ajunga. Fizicul impunator, atletic, prezenta masiva, privirea patrunzatoare, timbrul grav al vocii te-ar face sa-l crezi predestinat numai unor anumite roluri, acelea din registrul dramelor profunde. Mircea Albulescu a demonstrat insa cat de fragile sunt delimitarile pe care le facem uneori, etichetand actorii. A jucat comedie cu aceeasi aplicatie cu care a jucat drama. Dar, daca in teatrul modern limitele dintre genuri nu mai exista, modalitatile de abordare interpretativa sunt, parca prin compensatie, cat se poate de diversificate. Iar Mircea Albulescu le intruchipeaza cu stralucire (Redactia Teatru – Radio Romania).
La multi ani, maestre!
{mosloadposition user10}