Animalele de companie contribuie la educarea şi dezvoltarea emoţională a copiilor prin îmbunătăţirea abilităţilor de socializare şi relaţionare cu cei din jur. Programul educaţional „Abecedarul îngrijirii animalelor de companie”- derulat pentru al treilea an în şcolile din Bucureşti de Asociaţia Generală a Medicilor Veterinari din România, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi cu susţinerea Pedigree şi Whiskas – îi învaţă pe cei mici cum să se comporte responsabil faţă de animalul de casă.
În cadrul acestui program, elevii claselor a II-a învaţă regulile de bază ale îngrijirii animalelor de companie şi beneficiile convieţuirii cu animalele. Pe parcursul lecţiilor interactive susţinute de medici veterinari se pune accent crescut pe educarea şi responsabilizarea copiilor care au sau vor avea în grijă animale de companie.
Mai multe studii internaţionale au scos în evidenţă faptul că acei copii care au în preajmă un animal de companie sunt avantajaţi din mai multe puncte de vedere. Animalele ajută în special la educarea şi dezvoltarea psihologică a copiilor, dar aduc în acelaşi timp şi beneficii de sănătate.
Potrivit unui studiu publicat în luna februarie de National Institues of Health în revista britanică News in Health, copiii care cresc alături de un animal de companie au o imunitate mai bună şi sunt mai puţin alergici. În plus, animalele devin prietenii cărora cei mici li se destăinuie atunci când sunt supăraţi, dovedind o mare capacitate de empatie. Interacţionând des cu animalul de companie, copiii îşi dezvoltă astfel şi abilităţile de interacţiune şi socializare cu oamenii, iar această experienţă de formare îi va ajuta pe tot parcursul vieţii. Ei învaţă astfel încă de mici ce înseamnă prietenia şi afecţiunea şi cum să devină mai responsabili, prin asumarea consecinţelor faptelor lor.
„Prietenia care se leagă între cei mici şi animalele de companie porneşte de la nevoia de afecţiune atât a copiilor cât şi a partenerilor de joacă necuvântători şi aduce beneficii întregii familii. Câinele şi pisica nu sunt doar tovarăşi de joacă, ci şi ascultători atenţi pentru cei mici; ei au mereu timp, oferă un sentiment de protecţie şi siguranţă, iar copiii le pot povesti tot ce au pe suflet”, a declarat Cristina Hegeduş, medic veterinar şi consultant Pedigree® şi Whiskas®.
Prin îngrijirea unui animal de companie – fie că este vorba de o pisică, un câine, un papagal sau hamster – cei mici deprind simţul răspunderii şi respectul faţă de cei din jur. Specialiştii afirmă că este benefic pentru un copil să aibă în preajmă un animal de companie mai ales după vârsta de şapte ani. După această vârstă un copil poate avea grijă de animalul de companie, poate ieşi cu acesta la plimbare, îl poate hrăni sau spăla, iar toate acestea îl fac pe copil să devină mai responsabil, mai atent la cei din jur.
Adevăraţi prieteni pentru cei mici, animalele de companie nu cer în schimb decât atenţia şi afecţiunea stăpânilor. Programul desfăşurat în şcolile din Bucureşti a fost gândit pentru a crea o platformă educaţională originală, prin care cei mici să descopere într-un mod plăcut, cu ajutorul unor informaţii uşor de asimilat, responsabilitatea de avea în grijă un animal.
„Derulăm acest program pentru al treilea an consecutiv şi ne bucură receptivitatea copiilor, dar şi a profesorilor care susţin în mod direct desfăşurarea lecţiilor. Avem convingerea că fiecare elev va transmite mai departe familiei şi prietenilor atât bucuria de avea un animal cât şi grija specială pe care acesta o solicită”, a declarat Cristina Hegeduş, medic veterinar si consultant Pedigree® şi Whiskas®.
Pe parcursul orelor susţinute în cadrul programului educaţional „Abecedarul îngrijirii animalelor de companie”, copiii află informaţii despre cum să-şi aleagă animalul potrivit, cum să se poarte în preajma unui animal cu sau fără stăpân şi cum să “citească” mesajele transmise de acesta. Cei mici primesc în plus broşuri special concepute pentru acest program, care conţin desene, sfaturi şi jocuri cu şi despre animale.
Asemeni ediţiilor precedente, programul „Abecedarul îngrijirii animalelor de companie” se desfăşoară în Bucureşti la nivelul claselor a II-a până în luna iunie 2009, ţinându-se cont de vacanţele şcolare.
{mosloadposition user10}