Televiziunea Română organizează alegeri pentru desemnarea a doi reprezentanţi ai salariaţilor în Consiliul de Administraţie (CA), plus doi membri supleanţi ai acestora, conform Legii 41/1994, republicată. Candidaţii se pot înscrie până vineri, 25 mai, ora 18.00. Campania electorală începe tot vineri, la ora 18.00, şi durează până luni, 28 mai, ora 21.00. Votul va avea loc la sediul TVR din Bucureşti şi la studiourile teritoriale TVR Cluj, TVR Craiova, TVR Iaşi şi TVR Timişoara în ziua de marţi, 29 mai, între orele 07.00 şi 21.00. Rezultatele finale vor fi anunţate miercuri, 30 mai, după numărarea voturilor şi rezolvarea eventualelor contestaţii.
Directorul General al TVR va propune Parlamentului primii doi candidaţi clasaţi pentru calitatea de membru titular în CA, iar următorii doi, pentru calitatea de membru supleant (al treilea clasat va fi supleantul primului clasat, iar al patrulea clasat va fi supleantul celui de-al doilea clasat).
Orice persoană, salariată a televiziunii publice sau nu, poate candida, pe baza unei solicitări însoţite de o scrisoare de motivaţie şi un curriculum vitae detaliat.
Reprezentanţii salariaţilor Televiziunii Române şi ai presei pot participa, pe tot parcursul scrutinului, în calitate de observatori.
Consiliul de Administraţie al TVR a fost demis, de drept, după ce raportul de activitate al televiziunii publice pe anul 2006 a fost respins în plenul Parlamentului în data de 23 mai. Conform legii 41/1994, republicate, CA al TVR este alcătuit din 13 membri: opt din partea grupurilor parlamentare, potrivit ponderii lor în Parlament, unul din partea Preşedintelui României, unul din partea Guvernului, doi din partea angajaţilor şi unul din partea minorităţilor naţionale. Preşedintele CA este numit de către Parlament dintre membrii titulari, la propunerea comisiilor permanente de specialitate. Consiliul de Administraţie este numit pe o perioadă de patru ani.
{mosloadposition user10}