Adela Szatvanyi
Marketing & Event Manager, No Surprises
In lumina ultimelor evenimente ce a avut loc pe piata Romaneasca, ca marea majoritate a companiilor, am pus pe liber cativa angajati.
Vinovata de acest gest, mi-am continuat drumul, doar chiria trebuie sa o platesc, nu? dar …am avut o revelatie: este mai bine cu colaboratori.
De ce?
Pentru ca un colaborator isi da tot interesul sa isi faca munca pentru ca este platit in functie de rezultate. El stie ca daca nu isi duce la bun final comanda, stie ca va exista o renegociere!
Un angajat …stie ca orice ar fi isi va primi salariul la final de luna.
Iese proiectul, nu iese proiectul … rezultatul este aproape acelasi. Si atunci … ce rost are sa se zbata prea mult? Ce rost are sa piarda zile si nopti intregi cautand informatii? Ce rost are sa piarda zile si nopti intregi sa se gandeasca la o strategie de …”agatat” un client?
Si de aici alt punct pro colaboratori: 8 ore de munca versus timp nelimitat. Angajatii “rup usa biroului” la orele 18/19, un colaborator … atata timp cat iti preda o sumedenie de idei in ziua si ora ceruta, nu te intereseaza timpul alocat acelui proiect!
Ce te faci daca angajatul care in afara acelui program limitat de 8 ore, care in conditii normale sunt mai mult decat suficient sa fie un angajat perfect, mai sta si pe facebook, jocuri online sau mess? Da, blochezi site-uri cu pricina dar …noi, romanii, reusim sa fim atat de creativi ca singura modalitate este sa blochezi accesul la net. Nu ca ar fi o solutie! Dar …exista Solitaire!
Logistica si utilitatile. Da!
2 puncte extreme de importante, pentru ca inca avem mentalitatea …pai, masina nu este a mea, de ce sa ocolesc groapa!? Sa o repara sefu, ca doar nu ii din buzunarul meu!
Mentalitatea identica la folosit logistica de birou (imprimanta, cafeaua, Cumpana, hartia Xerox …).
Cu un angajat trebuie sa fi extrem de atent: carte de munca, taxe, cursuri, , informatiile pe care le detine caci ..cu atata usurinta se va duce din job in job si nu doresti sa mearga cu lista ta de clienti, nu? Ca oricat exista acea clauza de confidentialitate, tot nu te va scuti de acest stres.
Dar ce te faci daca nu ti-ai permis sa treci clauza de confidentialitate si neconcurenta in contractul de munca al angajatului?!
Barfele!
Barfe online – doar de aceea avem bloguri, barfe face-to-face la cafele sau mess in care transmit informatii, din pacate uneori eronate (de ce oare nu se aud informatiile gen: Bai! Ai auzit ce a facut No Surprises? A organizat Craciunul Primariei Bucuresti!! Nu!!! Se aude: Bai! Ai auzit ce a facut No Surprises?! L-a dat afara pe Roman si asta, de nervi, i-a dedicat un blog! Pai …si normal! El se plange ca ca nu i-a dat salariul!! Nenorociti astia la No Surprises! Nu o sa lucrez ever cu ei!!!).
Ce conteaza ca le-ai asigurat si mese gratuite la birou, comisioane generoase si … training la Londra?!
BARFE! BARFE! BARFE!
Si, cu toate cele mai de sus enumerate, ne educam angajatii mai bine? Sau renuntam la ei? Sau pur si simplu trebuie sa caut si sa imi aleg mai bine angajatii?
Hm! Am o dilema pe care sper ca o voi rezolva pana cand va trece criza!
Adela Szatvanyi este Marketing & Event Manager al agentiei No Surprises, si a urmat cursurile Facultatii ASE (sectia Economie). In decursul celor 9 ani, a facut strategie si Organizare de evenimente pentru Mall-uri si Hoteluri, Team Buildinguri, lansari de produse si Xmas party-uri pentru companii multinationale si ultimul eveniment de foarte mare avengura a fost Craciunul 2008 pentru Primaria Orasului Bucuresti din Piata Unirii. De asemenea a introdus pe piata evenimentelor conceptul Event Bazar. Event Bazar are trei dimensiuni fiind numele unui portal dedicat evenimentelor, al unui targ anual de evenimente si nu in ultimul rand al primei reviste de Event Management din Romania. {mosloadposition user10}