Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Angajati ai sanofi-aventis alearga la Maratonul International Cluj

pentru a sprijini copiii bolnavi de diabet

· Sanofi-aventis va dona în beneficiul copiilor diagnosticaţi cu diabet 10 euro pentru fiecare kilometru parcurs în cadrul evenimentului de către angajaţii săi, dar şi de către prieteni şi membri ai familiilor ce au aderat la această cauză.
· Aproximativ 1,28 milioane de români suferă de diabet zaharat, din care circa 3.000 sunt copii1.

Zece angajaţi ai sanofi-aventis România, alături de prieteni şi membri ai familiilor, vor participa la prima ediţie a Maratonului Internaţional Cluj, organizată duminică, 10 aprilie. Pornind de la sloganul evenimentului „Alergi la maraton? Alege o cauză pe care să o susţii!”, compania sanofi-aventis susţine iniţiativa angajaţilor săi şi donează pentru fiecare kilometru parcurs de aceştia, precum şi de prietenii şi membrii familiilor acestora, suma de 10 euro. Banii vor ajunge la copiii care suferă de diabet, pentru a-i sprijini în lupta dusă zilnic împotriva acestei afecţiuni.

Iniţiativa face parte dintr-un proiect amplu dezvoltat de sanofi-aventis, prin intermediul căruia compania îşi propune să devină un real partener al persoanelor cu diabet, susţinându-le medical, financiar şi moral. Din cadrul aceluiaşi proiect a făcut parte şi donaţia locală de 10.000 RON oferită anul trecut de sanofi-aventis Centrului Clinic de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice din Cluj-Napoca, sumă obţinută în urma marşului împotriva diabetului „Câştigi şi dăruieşti sănătate – Clujeni pentru clujeni”.

Conform Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în România sunt diagnosticate cu diabet aproximativ 644.000 de persoane. Diabetologii avertizează însă că la fiecare diabetic diagnosticat mai există unul nediagnosticat. Numărul copiilor care suferă de diabet a ajuns la circa 3.000 de cazuri, o cifră îngrijorătoare, mai ales în contextul în care obezitatea, un factor major de risc al diabetului zaharat de tip 2, afectează în prezent 40% dintre copii2.

"Lupta împotriva diabetului reprezintă o prioritate pentru sanofi-aventis şi a ajuns chiar o provocare personală în rândul angajaţilor noştri. De aceeea, atunci când cei 10 colegi, alături de prieteni şi familii, şi-au anunţat participarea la Maratonul Internaţional Cluj şi şi-au exprimat dorinţa ca efortul lor să se transforme în rezultate palpabile pentru pacienţi, am hotărât să-i susţinem financiar şi să-i încurajăm. Împreună putem învinge diabetul s-a transformat în cadrul companiei noastre într-un adevărat crez", ne-a declarat Dan Ivan, Country Manager sanofi-aventis România.

Grupul sanofi-aventis desfăşoară periodic campanii şi programe de prevenire şi control ale diabetului şi complicaţiilor sale. Numărul în creştere al persoanelor cu diabet este considerat epidemic în România şi în lume. În fiecare acţiune dedicată luptei împotriva diabetului, compania încurajează exerciţiul fizic şi adoptarea unui stil de viaţă sănătos, elemente cheie pentru prevenirea diabetului şi controlului acestei afecţiuni. De asemenea, unul dintre obiectivele companiei este sprijinirea pacienţilor, prin programe educative în vederea unui management mai bun al diabetului care să îi ajute în a-şi îmbunătăţi calitatea vieţii.

Din acţiunile sanofi-aventis în lupta împotriva diabetului:

În septembrie anul trecut, sanofi-aventis a organizat în Cluj marşul „Câştigi şi dăruieşti sănătate – Clujeni pentru clujeni”, în parteneriat cu Federaţia Română de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice. Invitaţia de a participa la această manifestare a fost adresată tuturor clujenilor pentru a combate diabetul prin 30 de minute de mers prin parc. Sanofi-aventis a donat în numele fiecărui participant la marş suma de 10 RON către Centrul Clinic de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice din Cluj Napoca. Întrucât clujenii au răspuns cu entuziasm invitaţiei, marşul înregistrând 400 de participări, compania a hotărât să dubleze donaţia până la 10.000 RON. A urmat campania de solidaritate "Împreună putem face MAI MULT", organizată de sanofi-aventis în 11 oraşe ale ţării, printre care şi Cluj Napoca, cu ocazia Zilei Mondiale împotriva Diabetului. „Împreună putem face MAI MULT” s-a dorit a fi o luare de poziţie împotriva diabetului, în vederea prevenirii acestei afecţiuni şi a complicaţiilor sale.

Sanofi-aventis îşi propune să organizeze marşul pentru sănătate şi împotriva diabetului de cel puţin două ori pe an, în oraşe diferite.

Diabetul la copii:

Federaţia Internaţională a Diabetului estimează că în fiecare an, la nivel mondial, 76.000 de copii cu vârste sub 15 ani dezvoltă diabet de tip 1. Din cele 480.000 de cazuri de diabet tip 1 estimate global în 2010, 23% sunt în Europa, poziţionând-o pe locul al doilea în lume din acest punct de vedere. Diabetul de tip 2 la copii şi adolescenţi este în prezent o adevărată problemă de sănătate publică, deoarece incidenţa acestei afecţiuni este în continuă creştere în toată lumea3.

Despre sanofi-aventis

Sanofi-aventis, lider mondial în producţia de medicamente, descoperă, dezvoltă şi distribuie soluţii terapeutice pentru a îmbunătăţi viaţa tuturor oamenilor. Sanofi-aventis este cotată la bursele de valori din Paris (EURONEXT: SAN) şi New York (NYSE: SNY). Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi www.sanofi-aventis.com.

Memoriile unui maratonist


· Filozofia maratonului nu este să alergi 42 de kilometri, ci să alergi un kilometru de 42 de ori (Doru Mircea)

Primul maraton – Bucharest City Marathon – a început ca o provocare. Pentru că nu eram foarte convins că vreau să particip, am aplicat una dintre cele zece reguli ale persuasiunii, care spune că dacă declari un lucru în public, şansele de a-l duce până la capăt sunt foarte mari. Astfel, mi-am informat colegii şi prietenii că vreau să particip la maraton. Şi trebuia să-mi ţin promisiunea.

Am început antrenamentul. În fiecare zi măream distanţa de alergare. După săptâmâni întregi de antrenamente, am ajuns şi la aşa numitul ”vârf al pregătirii”: cu o săptămână înainte de maraton, când trebuia să fac o şedinţă de 3 ore si 45 de minute de pregătire – trei ture a câte o oră de alergare şi 15 minute marş. Complementar cu antrenamentele, ţineam şi un regim alimentar special. Am ales varianta carbohidraţi zero şi energie din lipide. Mâncam foarte multe legume, roşii, castraveţi, cu ulei de masline. Uleiul de măsline era baza, iar proteinele le luam din carne, ouă şi în special peşte.

În ziua maratonului nu am avut emoţii. Mă antrenasem riguros şi eram pregătit pentru cei 42 de km.

Când vine vorba de sfaturi practice la un maraton, toată lumea îţi spune să nu te opreşti pentru că este foarte greu să reporneşti. Şi am simţit pe pielea mea. M-am oprit să beau apă, iar când a trebuit să îmi reiau cursa, picioarele nu mai răspundeau la comenzi, nu se mai îndoiau. Simţeam numai cuţite în picioare. Astfel că adevărata provocare a maratonului de acolo a venit, de la kilometrul 35. Am reuşit să depăşeasc acest moment întâi alergând mai încet şi apoi revenindu-mi treptat la ritmul iniţial.

Am alergat 43 de kilometri şi 195 de metri în 4 ore şi 13 minute. La linia de sosire mă aşteptau prietenii şi familia.

Maratonul m-a învăţat două lucruri importante. Primul este legat de filozofia maratonului, care în opinia mea presupune că nu trebuie să alergi 42 de kilometri, ci trebuie să alergi un kilometru de 42 de ori. Cu alte cuvinte, ritmul cu care alergi primul kilometru să fie constant pe toată durata. Al doilea lucru este că, deşi în aparenţă maratonul pare un sport individual, câteodată e şi un bun mijloc de comunicare, chiar dacă alergi singur. Emulaţia celor din jur sau a celor care te aşteaptă la sosire te fac să mergi mai departe. Sunt convins că dacă nu era nimeni care să mă aştepte la sosire, la kilometrul 35, atunci când efectiv nu îmi mai simţeam picioarele, aş fi abandonat cursa. Sau dacă nu erau ceilalţi 400 de colegi din sanofi-aventis şi toţi ceilalţi prieteni care primiseră e-mail-ul prin care îi anunţam că voi participa la maraton, altfel ar fi stat lucrurile.

Primul maraton a fost un început. Mi-am propus să atrag cât mai mulţi colegi cu care să împărtăşesc această experienţă. Anul acesta am reuşit să conving 10 şi împreună vom participa la Maratonul Internaţional Cluj. Voi continua munca de convingere, cu atât mai mult cu cât acum avem şi un obiectiv comun: lupta împotriva diabetului, iar compania sanofi-aventis ne sprijină donând 10 euro pentru fiecare kilometru parcurs copiilor care suferă de diabet. Sperăm ca participarea noastră la maraton să se transforme într-un sprijin valoros pentru copii.

Cine este Doru?

Doru Mircea este National Sales Force Manager cardiometabolic sanofi-aventis. Primul său maraton l-a reprezentat a treia ediţie a Bucharest City Marathon, la care au participat 4000 de persoane. Participanţi au putut opta pentru una dintre cele şase probe: maraton (42,195 km), maraton-ştafetă (4×10,548 km), semi-maraton (21,095 km), cursa populară (4 km), cursa copiilor (1 km) şi cursa scaunelor cu rotile. La categoria maraton, doar 301 de persoane au ajuns la linia de finish, iar Doru a fost unul dintre ei.

1 Estimare realizată conform ultimelor date CNAS disponibile (2008).
2 Potrivit statisticilor Institutul de Endocrinologie „C.I. Parhon", 2010.
3 Date accesate de pe //www.diabetesatlas.org/content/diabetes-young-global-perspective în aprilie 2011.

Cluj / Bucuresti, 08.04.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.