Potrivit raportului mediaTRUST România, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de monitorizare, Andreea Marin, Bianca Drăguşanu şi Anamaria Prodan ocupă primele trei poziţii în topul celor mai mediatizate vedete feminine în presa scrisă.
Top 10 celebrități
Andreea Marin este vedeta cu cele mai multe apariţii în presa scrisă (118) în intervalul 15 ianuarie – 14 februarie 2013, potrivit mediaTRUST. Ecourile anunţului privind iminentul divorţ dintre vedetă şi Ştefan Bănică Jr. nu s-au stins încă, cele mai multe apariţii fiind legate de acest subiect. Participarea la evenimente caritabile, criticile la adresa paparazzilor şi tabloidelor, precum şi planurile de revenire în televiziune sunt doar câteva dintre subiectele care au adus-o pe Andreea Marin în atenţia presei scrise.
Locul doi este ocupat de omniprezenta Bianca Drăguşanu, care a nu a lipsit de pe primele poziţii în clasamentul mediaTRUST, în ultimele nouă luni. Cele 101 apariţii înregistrate de vedetă sunt legate, în principal, de relaţia cu Victor Slav, fostul iubit al Andei Adam.
Anamaria Prodan, ocupanta locului trei, cu 64 de apariţii, suscită interesul presei prin implicarea ei în scandalul declaraţiilor dintre Laurenţiu Reghecampf şi Cornel Dinu, precum şi prin activitatea ei de impresar sportiv etc.
Locurile patru şi cinci sunt ocupate de Anda Adam, cu 60 de apariţii, şi Nicoleta Luciu, cu 56.
O apariţie inedită în topul mediaTRUST o reprezintă Simona Gherghe, ocupanta locului 10. Intrată pentru prima dată în top, moderatoarea emisiunii “Acces Direct” de la Antena 1 a fost mediatizată în special în articole legate de emisiunea pe care o prezintă.
Nicio surpriză în clasamentul celor mai mediatizate personalităţi masculine, primele trei poziţii fiind ocupate în ordine, la fel ca în perioada precedentă de studiu, de Gigi Becali (651 apariţii), Laurenţiu Reghecampf (395) şi Victor Piţurcă (220). Singurii prezenţi în top care nu au legătură cu lumea fotbalului sunt Dan Diaconnescu (locul 5,cu 130 de apariţii) şi Ştefan Bănică Jr. (locul 8, cu 102 apariţii).
Gigi Becali îşi menţine supremaţia și în topul aparițiilor de copertă, cu 100 de mențiuni (mai mult decât dublu, comparativ cu perioada precedentă de studiu), urmat de antrenorul Stelei , Laurenţiu Reghecampf, cu 46 apariții de copertă.
Surpriza o reprezintă, încă o dată, Andreea Marin, care, cu 31 de apariţii pe copertele publicaţiilor incluse în studiu, reuşeşte să-l devanseze pe Victor Piţurcă (28 de apariţii).
Valoarea echivalentă de publicitate (AVE)
Valoarea echivalentă de publicitate este unul dintre indicii mediaTRUST, care reflectă eficacitatea informaţiilor analizate. Cu cât este mai mare mărimea unui articol despre o companie/persoană într-un ziar anume și cu atât mai mult costă publicitatea într-un ziar – cu atât mai mare este valoarea echivalentă de publicitate pentru cuvântul cheie monitorizat. Valoarea echivalentă de publicitate în presă este un indice care reflectă o sumă de bani care ar fi trebuit să fie cheltuită pentru plasarea unei reclame de aceeaşi mărime (în centimetri pătraţi).
Despre raport
Raportul mediaTRUST analizează gradul de popularitate al celebrităților româneşti, pe baza expuneriilor în presă. Cercetarea oferă, de asemenea, date privind valoarea echivalentă de publicitate (unul dintre indicii care reflect eficacitatea informaţiilor analizate) a fiecărei celebrități din presă. Analiza a luat în considerare publicaţii tipărite care au apărut între 15 ianuarie şi 14 februarie 2013, monitorizate de mediaTRUST.