TEROARE ŞI CURAJ LA PESTE 10.000 DE METRI ÎNĂLŢIME
Fiţi martorii unor întâmplări incredibile, ce au loc cu câteva secunde înainte de impact.
În premieră in România, Andreea Marin Bănică, imagine a Televiziunii Nationale, va fi timp căpitanul aeronavei National Geographic Channel, prezentând, din luna martie, episoadele seriei de documentare DEZASTRE în AER.
Filmările au avut loc la Sala de Istorie a Aviaţiei din cadrul Muzeului de Istorie a României, la o temperatură de 0 grade Celsius. Deşi a trebuit sa îndure mai bine de 8 ore o temperatură atat de scăzută, Andreea Marin Banica ne-a demonstrat, încă o data, că în spatele fragilitatii şi feminităţii ce o caracterizeaza se află un om puternic.
Regizorul filmărilor este Călin Vrabie, „responsabil” pentru toate promo-urile National Geographic Channel România, cunoscut şi premiat, de asemenea, pentru documentarele realizate pentru televiziunea naţionala, împreuna cu vedeta Surpizelor în Cuba, Thailanda, Hollywood, Londra, Irak, Kilimanjaro.
Director de imagine: Daniel Cojanu (a realizat doua filme artistice in 2005). Firma care a pus la dispozitie echipamentul: Musitech AV.
Echipa National Geographic Channel mulţumeste directorului Muzeului de Istorie a Romaniei, domnul Crişan Muşeteanu, care si-a exprimat interesul de a colabora şi pentru alte proiecte viitoare cu NGC Romania.
Pentru informaţii suplimentare despre orele de difuzare şi reluarile premierelor, intraţi pe www.nationalgeographic.ro.
Un avion ce zboară la peste 10.000 de metri altitudine intră în picaj liber, îndreptându-se spre sălbăticia Siberiei cu o viteză de peste 700 km/oră. Cei 63 de pasageri disperaţi îşi pun toate speranţele de supravieţuire în îndemânarea pilotului, fără să ştie un lucru absolut terifiant: pe locul căpitanului stă un băiat de 15 ani, care nu are nici cea mai vagă idee despre ce înseamnă să pilotezi un avion.
O nouă serie fascinantă, Dezastre în aer, ajunsă acum la al treilea sezon, are premiera pe National Geographic Channel. Seria analizează zece dintre cele mai şocante dezastre aviatice din istoria recentă, scoţând la iveală în plus şi captivantele poveşti umane din spatele fiecărei tragedii. Prin intermediul unor reconstituiri spectaculoase, filmări reale şi declaraţii ale martorilor oculari, telespectatorii îşi pot da seama de dimensiunea reală a ultimelor momente de teroare trăite atât de cei implicaţi propriu-zis în accidentul aviatic, cât şi de cei care se aflau la sol.
Fiecare episod surprinde aceste momente critice în detaliu, îmbinând reconstituiri incredibile cu analize edificatoare. Examinarea atentă şi minuţioasă a cauzelor accidentelor ia în calcul toate aspectele, de la defecţiunile tehnice, ipoteza piloţilor sinucigaşi sau a neglijenţei căpitanilor de bord, până la cea a deturnării de către forţe teroriste. Numeroase investigaţii evidenţiază în final schimbările survenite în industria aeronautică, oferind speranţa că, uneori, chiar şi cele mai devastatoare erori pot avea ca rezultat uimitoare progrese în privinţa siguranţei traficului aerian.
Atac sinucigaş – luni, 13 martie, ora 23.00
Pe 7 aprilie 1994, zborul 705 FedEx tocmai părăsea statul american Memphis, când un inginer de zbor aflat în afara programului a dat buzna în cabina pilotului. Înarmat cu un ciocan şi o arbaletă, atacatorul le-a aplicat membrilor echipajului numeroase lovituri, părând decis să-i ucidă şi să preia controlul avionului. Copilotul, abia revenindu-şi din şoc, având craniul fracturat şi braţul drept paralizat, a fost nevoit să-l înfrunte pe acesta folosindu-se de ultima armă rămasă la dispoziţia sa – avionul însuşi. Pentru a-l face pe agresor să-şi piardă echilibrul, el supune uriaşul aparat unei serii de acrobaţii aviatice riscante, zburând cu viteze atât de mari încât pupitrul avionului nici nu le poate înregistra! Dar sângele din rana de la cap şiroieşte din abundenţă şi pilotul nu realizează că aparatul său se îndreaptă spre sud-vest, în exact direcţia opusă aeroportului, acolo unde el se străduieşte cu disperare să ajungă. Descrierile martorilor oculari recreează cu vivacitate groaza, dar şi eroismul incredibilelor evenimente petrecute în cabina însângerată a zborului FedEx 705.
Fals inamic – marţi, 14 martie, ora 23.00
USS Vincennes este un puternic crucişător în valoare de un miliard de dolari, puternic, echipat cu un sistem de arme Aegis, capabil să urmărească peste 100 de ţinte simultan. Dar, pe 3 iulie 1988, când un aparat de zbor neidentificat s-a apropiat de vas, în mijlocul unei aprige bătălii maritime în largul coastei iraniene, operatorii sistemului Aegis au confundat inofensivul avion comercial cu un avion de vânătoare inamic F-14. Între timp, în aer, pilotul civil al zborului Iran Air 655 nu bănuia că, la mile distanţă sub el, pe mare, nave de război se înfruntau sau că unul dintre cele mai precise sisteme de lansare a rachetelor avea laserele aţintite asupra avionului său. Atunci când căpitanul crucişătorului a luat decizia să tragă asupra aparatului neidentificat, pilotul, sperând că poate evita distrugerea, ia o decizie care va şoca întreaga lume. Eroarea sa fatală duce la moartea a 290 de oameni nevinovaţi, dintre care 66 de copii.
Egypt Air 990 – miercuri, 15 martie, ora 23.00
La data de 31 octombrie 1999, într-o noapte cu un cer calm şi care nu prevedea nici o surpriză, căpitanul unui aparat Boeing 767 îl lasă pe copilotul său să preia comanda pentru o scurtă perioadă de timp, în lunga cursă New York – Cairo. Acesta rămâne singur în cabină când deodată avionul intră în picaj atât de rapid, încât în cabina pasagerilor se creează fenomenul de imponderabilitate. Căpitanul, plutind, revine pe scaunul său din cabină, preluând sistemul de direcţie şi forţând avionul să urce de la 4800 la 7300 de metri. Dar, situaţia scapă de sub control şi, în scurt timp, avionul intră într-un alt picaj, de data aceasta ireversibil. La ora 1:52, zborul Egypt Air 990 dispare de pe ecranul radarului, fiind înghiţit de Atlantic la aproximativ 100 de kilometri de coastă. Familiile celor 217 pasageri dispăruţi sunt devastate, iar anchetatorii se străduiesc să afle cauzele bizarei catastrofe. Experţii egipteni susţin că ipoteza unei defecţiuni mecanice care a provocat moartea tuturor celor aflaţi la bord, pe când cei americani propun o teorie şocantă, cu implicaţii criminale, transformând tragicul mister într-o uriaşă controversă internaţională.
Copilul din cokpit – vineri, 17 martie, ora 23.00
Recent echipată cu o flotă de Airbus-uri, compania rusă Aeroflot inaugurează o nouă rută directă de la Moscova la Hong Kong. La un an după respectivul moment, pe data de 22 martie 1994, un căpitan de elită al acestei rute devenită deja de rutină, îşi invită fiul şi fiica în cabina de comandă permiţându-le chiar să se aşeze pe scaunul său pentru câteva minute. “Pot să pun mâna pe asta?” întreabă băiatul. Câteva momente mai târziu, avionul se înclină cu 45 de grade şi intră într-un picaj în spirală. Aparatul are o viteză atât de mare, încât forţa gravitaţiei din interiorul său mai întâi se dublează, apoi se cvadruplează, pilotul aflându-se în imposibilitatea de a se mai întoarce la scaunul său sau de a-şi mişca măcar mâinile. Echipajul, paralizat de teamă, încearcă să acopere zgomotul vibrant al avionului şi al alarmei asurzitoare şi să-i dea anumite instrucţiuni baiatului de 15 ani. În câteva minute, avionul se prăbuşeşte în sălbăticia Siberiei; toţi cei 75 de pasageri de la bord sunt morţi! În cursul anchetei se descoperă erori evidente ţinând de mecanica aparatului, cât şi de discernământul pilotului. Înregistrarea din cabina de zbor ne dezvăluie acţiunile adolescentului aflat la comandă.
{mosloadposition user10}