noi categorii de resurse de numerotatie si modifica procedura de solutionare a litigiilor
ANCOM şi reprezentanţii industriei de comunicaţii au agreat astăzi revizuirea măsurilor de reglementare pe piaţa furnizării serviciilor de acces la elemente de infrastructură, a procedurii de soluţionare a litigiilor ce intră în competenţa autorităţii şi au convenit asupra condiţiilor de alocare şi utilizare a unor noi categorii de resurse de numerotaţie.
ANCOM a propus aplicarea tarifului de 6,02 euro/lună pentru accesul total la bucla locală, faţă de tariful în vigoare de 8,37 euro/lună şi a tarifului de 3,17 euro/lună pentru acces partajat, faţă de tariful în vigoare de 4,2 euro/lună, începând cu data de întâi a lunii următoare după intrarea în vigoare a deciziei. Începând cu data de 1 ianuarie 2011, tariful pentru acces partajat la bucla locală va scădea la 2,14 euro/lună, iar de la 1 iulie 2011, la 1,11 euro/lună. Tarifele supuse consultării au fost modificate după ce ANCOM a reanalizat şi a modificat, acolo unde a fost cazul, datele de intrare din modelul care a stat la baza calculării tarifelor de acces la bucla locală în urma solicitării transmise către S.C. Romtelecom S.A. de a furniza un nou set de informaţii cu privire la costurile lucrărilor de infrastructură de canalizaţie şi ale echipamentelor.
“Tariful pentru acces total la bucla locală agreat astăzi este unul dintre cele mai competitive la nivelul Uniunii Europene, acesta situându-se pe locul trei după cele din Polonia şi Estonia şi sub media europeană de 8,55 euro. Ne aşteptăm ca operatorii să se folosească de această reglementare pentru a lansa servicii de internet de bandă largă la tarife avantajoase pentru utilizatori”, a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM, cu această ocazie.
În acelaşi timp, ANCOM a decis menţinerea obligaţiilor Romtelecom privind furnizarea accesului la propria reţea, având în vedere cota de piaţă de 69% deţinută de operator pe piaţa relevantă a serviciilor de acces la elemente de infrastructură (inclusiv acces necondiţionat la bucla locală), reţeaua greu de duplicat pe care acesta o operează şi imposibilitatea furnizorilor alternativi de a avea acces la soluţii alternative viabile la nivel naţional (reţele alternative de acces).
De asemenea, ANCOM a decis că introducerea unor reglementări ex ante suplimentare privind serviciile de gros de acces în bandă largă nu este o măsură necesară sau justificată date fiind nivelul ridicat al concurenţei bazate pe infrastructuri (prin intermediul reţelelor proprii de acces) de la nivelul pieţei cu amănuntul, disponibilitatea accesului necondiţionat la bucla locală, precum şi impactul pozitiv aşteptat în urma introducerii tarifelor orientate pe costuri pentru accesul la bucla locală.
ANCOM urmează să notifice Comisiei Europene şi autorităţilor naţionale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene setul de măsuri propuse. Comisia Europeană şi celelalte autorităţi de reglementare vor putea transmite ANCOM comentarii şi observaţii în termen de o lună de la data notificării.
În ceea ce priveşte proiectul de decizie privind stabilirea procedurii de soluţionare a litigiilor, ANCOM a propus o serie de măsuri menite să răspundă nevoilor concrete ale părţilor, ce s-au ivit pe parcursul procedurii de soluţionare a litigiilor, şi în acelaşi timp să asigure încadrarea în termenul legal de maxim 4 luni pentru soluţionarea acestora. În acest sens, ANCOM a introdus termene certe pentru anumite acte procedurale, a redus unele termene procedurale, a reglementat expres unele instituţii procedurale prevăzute de Codul de procedură civilă (precum amânarea, suspendarea sau perimarea litigiului) şi a clarificat regimul informaţiilor confidenţiale, precum şi pe cel al comunicării actelor de procedură.
Tot în cadrul şedinţei Consiliului Consultativ au fost adoptate şi două decizii referitoare la resursele de numerotaţie: o decizie privind alocarea si utilizarea numerelor naţionale scurte de forma 19vx(y) pentru servicii de interes public la nivel naţional şi o decizie prin care se modifică şi se completează cadrul de reglementare existent, în vigoare din septembrie 2007. Prin cele două documente se deschid spre alocare numerele naţionale scurte de forma 19vx(y) pentru servicii de interes public la nivel naţional, precum şi numerele geografice scurte de 7 cifre din domeniul 02 pentru furnizarea de servicii de interes general la nivel local.
{mosloadposition user10}