la modul de implementare a Serviciului Universal
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) lanseaza astazi o consultare publica pe tema implementarii Serviciului Universal in sectorul comunicatiilor electronice in Romania, in vederea aplicarii noii Strategii Nationale in acest domeniu.
ANCOM a finalizat pe parcursul anului 2009 prima etapa de implementare a noii Strategii Nationale pentru Serviciul Universal in domeniul comunicatiilor electronice, constand in realizarea unui studiu pentru identificarea acelor localitati in care este necesara instalarea de retele de comunicatii electronice. Pornind de la concluziile studiului si pentru a identifica solutiile adecvate pentru eliminarea decalajelor existente in prezent intre diferite categorii sociale, precum si intre zonele urbane si cele rurale, ANCOM lanseaza astazi o consultare publica cu privire la metodele cele mai potrivite pentru a implementa Serviciul Universal si a asigura accesul intregii populatii la un set minim de servicii de comunicatii electronice.
Astfel, Autoritatea a elaborat un chestionar care se adreseaza tuturor persoanelor interesate in furnizarea sau utilizarea serviciilor de comunicatii electronice incluse in sfera Serviciului Universal, unele intrebari fiind adresate cu preponderenta unor categorii specifice de respondenti (precum furnizorii de servicii de comunicatii electronice). Chestionarul este publicat pe pagina de internet a Autoritatii si cuprinde sectiuni referitoare la accesul utilizatorilor finali la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, disponibilitatea telefoanelor publice cu plata, asigurarea accesului si posibilitatii utilizatorilor finali cu handicap de a beneficia de acces la serviciile de telefonie destinate publicului, inclusiv la serviciile de urgenta, la serviciile de informatii privind abonatii si la registrele abonatilor, in conditii echivalente celor de care beneficiaza ceilalti utilizatori finali, modalitatile de finantare a Serviciului Universal si accesul functional la internet, ca o parte caracteristica a accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix.
ANCOM invita toate persoanele interesate sa transmita pana cel tarziu la data de 19 aprilie 2010 raspunsurile la intrebarile din chestionarul publicat pe pagina de internet a ANCOM, aici. Raspunsurile pot fi transmise prin posta, cu mentiunea „In atentia Serviciului Reglementari Tarifare si Serviciu Universal”, la sediul central ANCOM din str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti, pot fi depuse la Registratura ANCOM sau pot fi transmise la adresa de posta electronica consultare@ancom.org.ro ori la numarul de fax +40 732 845 402.
Informatii suplimentare
Serviciul Universal reprezinta setul minim de servicii de comunicatii electronice disponibile la cerere pentru toti utilizatorii finali la un pret accesibil si la un anumit nivel de calitate, independent de situarea lor geografica intr-un stat membru al Uniunii Europene. Serviciul Universal este un drept al tuturor cetatenilor Uniunii Europene, fiind necesara interventia statului acolo unde accesul la setul minim de servicii de comunicatii nu este asigurat prin mecanismele pietei.
Serviciile incluse in sfera Serviciului Universal cuprind furnizarea accesului la reteaua publica de telefonie, la punct fix, alaturi de serviciul de informatii privind abonatii si punerea la dispozitie a registrelor abonatilor si accesul la telefoanele publice cu plata. ANCOM este institutia care are rolul de a implementa Serviciul Universal in Romania, pentru a asigura dreptul de acces al utilizatorilor finali la Serviciul Universal pe intreg teritoriul Romaniei.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}