unele modificari cu privire la serviciul universal in domeniul serviciilor postale
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a agreat astăzi cu industria din domeniul serviciilor poştale modificarea unor etape şi termene procedurale care privesc modalitatea de compensare a costului net aferent serviciului universal.
Modificările vizează Decizia președintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 541/2013 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, act normativ care reglementează inclusiv modalitatea de compensare a costului net.
Astfel, autoritatea şi reprezentanţii industriei au stabilit asocierea într-un singur termen – de 135 de zile, a celor 45 de zile dedicate, conform Deciziei preşedintelui ANCOM nr. 541/2013, stabilirii costului net şi a celor 90 de zile aferente, conform aceleiaşi decizii, etapei dedicate stabilirii cuantumului contribuţiilor furnizorilor ce vor participa la fondul de compensare şi/sau, după caz, celei dedicate stabilirii cuantumului taxei aplicate serviciilor poştale de care beneficiază utilizatorii finali, inclusiv etapei aferente emiterii deciziilor în acest scop.
O altă modificare adusă de proiectul de decizie dezbătut astăzi vizează posibilitatea suspendării termenului dedicat analizării cererii de compensare a costului net în cazul în care documentele şi informaţiile puse la dispoziţia ANCOM de către furnizorul de serviciu universal în vederea compensării costului net nu reflectă, în totalitate, elementele minime solicitate, până la primirea tuturor informaţiilor necesare. Autoritatea impune prin proiectul de decizie supus consultării un termen de maxim 5 zile pentru transmiterea de către furnizorul de serviciu universal a datelor solicitate de către ANCOM.
Decizia va intra în vigoare în termen de trei zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României.