La 13 ani de la inaugurarea primului mall din țară, Anchor Grup lansează un nou concept – lifestyle center
Anchor Grup, cel mai mare investitor turc din România, lansează cel mai amplu proces de reamenajare a celor două mall-uri dezvoltate în Capitală: Bucureşti Mall și Plaza România. Pentru prima dată în România două centre comerciale emblematice sunt transformate radical, pentru a încorpora cele mai avansate concepte de retail dezvoltate la nivel internațional.
Reamenajarea și reconfigurarea celor două obiective de retail va crește cu până la 20% suprafața închiriabilă. Investiţiile alocate pentru acest proiect vor atinge 50 mil EUR. Astfel, valoarea totală a investițiilor Anchor Grup în România se ridică la peste 350 mil EUR.
Transformarea mall-urilor propune o nouă arhitectură, un design interior spectaculos, noi spații de divertisment și un nou circuit de shopping. Vor rezulta două lifestyle centers, care vor aduce schimbări la nivelul întregii piețe. Conceptul de lifestyle center modifică modul în care consumatorul român percepe ideea de mall, înglobând atât elemente de retail tradiționale cât și experiențe inedite și noi servicii adecvate stilului de viață modern.
Dacă București Mall aduce în prim plan importanța spațiilor verzi, precum și a zonelor deschise de lounge și relaxare, Plaza Romania va beneficia de unul dintre cele mai mari parcuri de distracții indoor din Estul Europei, devenind astfel un punct de atracție pentru întreaga regiune.
Lucrările se vor desfășura concomitent în ambele centre comerciale, acestea rămânând deschise publicului pe parcursul întregului proces.
„Vom avea practic două mall-uri noi în București”, declară Ali Ergun Ergen, CEO Anchor Grup. „Nu este vorba despre o simplă renovare, ci despre o primă transformare majoră a unui proiect de retail, parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii 5-10 ani. În urma acestor investiţii cele două mall-uri vor depăşi 100.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă. Anchor Grup va deține aproximativ 25% din suprafața premium de retail din București”, adaugă Ali Ergun Ergen. Astfel, după pionieratul în retail din anii 2000, Anchor Grup își propune să redevină trendsetter-ul pieței de profil.
Fondurile alocate acestor intervenţii provin din surse proprii, Anchor Grup beneficiind de susținerea Fiba Holding, grup de investiții turc cu o bogată experiență internațională.
„Dezvoltarea pieței de retail din România a început cu București Mall și Plaza Romania, în urmă cu 13, respectiv 8 ani. Proiectele actuale vor seta un nou standard în industrie. Ne propunem să devenim a treia destinație după casă și serviciu, prin accentuarea componentelor de divertisment și petrecere a timpului liber. De altfel ne-am ancorat foarte serios strategia în analizele de evaluare a zonelor de proximitate – ceea ce în retail numim trade area – și a profilului clienților”, declară Ali Ergun Ergen.