{mosimage}dupa investitii de 50.000 euro
În premieră pentru România, audiența rețelelor digitale OOH (indoor TV) este acum măsurată respectând standardele internaționale, care prevăd tranziția de la măsurarea „traficului” – numărul de persoane care trec prin fața unui ecran TV, la “audiență”- numărul de persoane care se uită efectiv la programele indoor TV.
Softul de audiență Digital Signage TV Analytics, destinat rețelelor indoor TV din cadrul Asociației Române de Publicitate Indoor (ARIA), a fost realizat de GBD Research la inițiativa Info-Sănătate TV, cu sprijinul experților media din cadrul comitetului tehnic ARMA și al media managerilor din agențiile de publicitate din România.
Analytics oferă un set de indicatori de audiență și planificare a campaniilor de publicitate video în mass-media, similare cu alte medii de comunicare (TV și online): Definirea grupului țintă (Target); Frecvența efectivă; Net Reach; GRPs; Buget; Cost per mie.
„Este o bucurie faptul de a vedea profesionalizarea și dezvoltarea cercetării de audiență și în alte domenii decât cel al televiziunii tradiționale. Sprijinim acest demers și susținem continuarea să în viitor pentru realizarea unei imagini cât mai clare în ceea ce privește audiența canalelor media indoor în România. De asemenea, Comitetul Tehnic a colaborat cu reprezentanții ARIA, încercând să aplicăm experiența din domeniul cercetării TV în cadrul acestui studiu”, a declarat Liviu Boitan (MediaCom), Președinte al Comitetului Tehnic al ARMA.
Procedurile de măsurare adoptate de România respectă standardele internaționale elaborate de Digital Place-Based Advertising Association (DPAA) și Asociația Europeană de Digital Signage (OVAB).
“În cadrul asociației europene ne preocupă foarte mult standardizarea măsurării audienței. Suntem bucuroși că din ce în ce mai multe organizații și companii încearcă să găsească o monedă comună pentru măsurarea audienței. Pentru noi, în calitate de asociație europeană, această inițiativă este importantă și îi oferim întreaga noastră susținere”, a declarat Dirk Hülsermann, președintele OVAB.
Digital Signage TV Analytics conține două module de analiză a indicatorilor, în funcție de targeturile definite de useri. Este vorba despre Modulul de “Audience indicators”, în care se calculează indicatorii și profilele audienței (Average Minute Rating, Average Minute Exposures, Monthly Reach (%), Dwell Time, Traffic etc.) și despre Modulul de „Media Planning”, cu ajutorul căruia se calculează indicatorii și rate cardul unei campanii pe o perioadă determinată (Gross impressions , GRPs by target, CPT-Cost Per Thousand etc.).
Alexandru Larionescu, director GBD Research, a declarat că „softul conține în prezent datele de audiență ale Info-Sănătate TV, dar suportă un număr nelimitat de rețele digitale OOH, măsurate pe baza standardelor DPAA și OVAB și sperăm ca în viitorul apropiat să atragem un număr cât mai mare de rețele care să adere la acest sistem certificat de măsurare, care oferă o monedă unică de comparație între mediile măsurate de pe piață”.
“Prin acest studiu, am venit în întâmpinarea companiilor care derulează campanii de publicitate în rețeaua Info-Sănătate TV. Putem oferi acum date concrete privind audiența Info-Sănătate TV, iar procedura de măsurare a audienței la nivel de GRP (Gross Rating Points) face posibilă evaluarea eficienței campaniilor multiscreen. De asemenea, pentru a facilita evaluarea campaniilor, datele culese în cadrul studiului de audiență pentru Info-Sănătate Indoor TV sunt segmentate pe aceleași categorii socio-demografice ca și cele din studiul de audiență TV, gestionat de ARMA”, a declarat Ovidiu Brăzdau, managing partner Info-Sănătate și președinte al Asociației Române de Publicitate Indoor.
„Una dintre prioritățile noastre o reprezintă educarea și informarea pacienților, pe durata așteptării în vederea consultațiilor. Studiul de audiență realizat pentru Info-Sănătate ne-a furnizat și un feedback important din partea persoanelor care se uită la programele Info-Sănătate TV, legat de ce își doresc să vizioneze pe durata prezenței în sala de așteptare”, a explicat Gina Gheoca, managing partner Info-Sănătate.
Studiul de audiență pentru Info-Sănătate TV a fost realizat de GBD Research în 41 clinici și spitale, dintr-un total de 388 de locații în care rețeaua Info-Sănătate TV este prezentă, fiind intervievate 3011 persoane, în paralel cu măsurarea traficului. Toate datele sunt introduse în softul Analytics, care se accesează web-based, folosind user și parolă.
Investiția în studiul de audiență și softul Analytics a fost în valoare de 50.000 de euro, fiind susținută integral de Rețeaua Info-Sănătate.