Today’s, agenție de marketing digital, a analizat piața din România înainte de Black Friday 2014 și a observat câteva detalii interesante cu privire la modul în care au ales magazinele să își prezinte campaniile de Black Friday 2014. Acest eveniment, ajuns la a patra ediție în România, a început să se extindă și spre alte categorii de produse, nu doar electroIT și fashion. Magazinele care au în catalogul cu produse mobilă, cărți, seturi de pat și oferte turistice au început în 2014 să se implice în valul Black Friday și să își promoveze produsele online.
La nivelul canalelor de promovare, o mare parte a ales Facebook, această rețea socială fiind tot mai populară în România, dar nu s-a renunțat la banner-ele prin AdSense pe site-uri de interes ori promovare în motoarele de căutare. De asemenea, YouTube s-a dovedit o platformă pentru care au optat unii jucători din retail. Campaniile de promovare pentru Black Friday se pot încadra în două perioade: teasing și ofertare.
Pentru unele magazine, campania de teasing a început încă din octombrie (exemplu: F64 care a început să promoveze campania de Black Friday prin media buying pe clubul foto.ro, iar unul dintre primele magazine cu reclamă oficială pentru Vinerea Neagră a fost PC Garage, pe 3 noiembrie: //www.youtube.com/watch?feature=trueview-instream&v=VyxoknQ01e4). Însă cele mai multe magazine au început perioada de teasing cu o săptămână înainte de eveniment. Apoi, perioada de ofertare în primul val a fost, fie de o zi (vineri 21 noiembrie), fie pe tot weekend-ul și durează până duminică, 30 noiembrie deși sunt puține cazuri.
La nivel de model și structură de reclamă, majoritatea s-a folosit de nuanța de culoare negru și de evidențierea reducerilor, cum ar fi de la 10% până 90%, și foarte puține companii au ieșit din acest tipar.