Agenția de marketing online Today’s prezintă o scurtă analiză a ceea ce se întâmplă pe Internet când oamenii se preocupă de cum să celebreze cât mai bine ziua iubirii, Valentine’s Day.
La începutul anului, Today’s informa că tendința generală este spre o creștere tot mai mare a consumului de informații și a documentării prin dispozitive mobile. Trendul acesta s-a păstrat și pentru ziua de 14 februarie.
Când vine vorba de cei mai căutați termeni pe motorul de căutare Google, lista acestora începe în felul următor: cadouri pentru el sau cadouri pentru ea și continuă astfel cadouri ziua indragostitilor, cadouri pentru iubit, cadouri pentru iubita, cadouri personalizate, cadouri ziua indragostitilor pentru el și cadouri ziua indragostitilor pentru ea. În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, popularitatea dispozitivelor mobile – cele mai populare fiind smartphone-urile – a crescut cu până la 14%.
Agenția Today’s a observat o creștere a căutărilor pentru cadou pentru ea, de la aproximativ 124.000 în 2015 la aproape 135.000 în 2016. În ceea ce privește căutarea cadou pentru el, aici diferența este similară, doar că volumul total se apropie de 120.000 de căutări. Este interesant un alt aspect al căutării online: bărbații se bazează mai mult pe Internet pentru a găsi cadoul potrivit, în timp ce femeile preferă shopping clasic, prin magazine. Când vine vorba de promovare prin anunțuri plătite pe motorul de căutare Google, costul per click începe de la 0,87 lei până la 1,47 lei.
Conform datelor Google Trends, Today’s a remarcat că tendințele de interes general pentru cadouri au anual câteva vârfuri. Cel mai mare este în luna decembrie, urmată de februarie, iar pe locul trei este martie. Acestea două din urmă sunt foarte bune pentru florăriile online, căutările online crescând foarte mult. Cele mai puține căutări referitoare la cadouri sunt în lunile mai – iunie. Analizând aceleași statistici, analiza Today’s mai arată că în ultimii 10 ani, între 2005 – 2015 căutarea generală „cadouri” pe Google a înregistrat o scădere de aproximativ 30-40%. Totuși, căutările specifice de tip „cadouri pentru ea“ sau „cadouri personalizate“ înregistrează o creștere. Acest detaliu relevă cum se schimbă comportamentul de căutare în mediul online, utilizatorii devenind din ce în ce mai „nișați“ și mai siguri de ceea ce vor să cumpere și despre ce vor să se informeze.