Agenția de marketing online Today’s a analizat marele eveniment al primăverii și oferă o imagine cuprinzătoare asupra celei mai importante zile dedicate femeilor și mamelor din întreaga lume. Ziua de 8 martie s-a văzut pe Internet, prin Google, în peste 200.000 de căutări pe cuvintele cheie: ziua internationala a femeii și flori. Topul este continuat de termeni precum mesaje pentru mama, la multi ani și urari de la multi ani.
Volumele de căutări pentru mesaje cu urări se păstrează la cote ridicate indiferent de sărbătoare, pornind de la 8 martie până la Paște și Crăciun. În ceea ce privește căutările specifice românilor, aceștia caută pe Google cadouri 8 martie, cadouri pentru doamne, cadouri pentru ea sau cadouri pentru profesoare, iar cele mai mari volume de căutări pentru acestea sunt din București.
Mai este interesant un alt punct de vedere asupra sărbătorilor primăverii. De Paște și Crăciun sunt foarte multe căutări pentru cadourile de tip pachet, cu mai multe produse, care online apar sub termenul cosuri cadou, dar în perioada 1 – 8 martie oamenii nu caută aproape deloc, deși sunt disponibile în magazine. În ceea ce privește cuvântul cadouri, pentru acesta e înregistrat în martie al treilea cel mai mare volum de căutări după decembrie, respectiv februarie.
Revenind la unul dintre termenii din top, din 2005 până în prezent, căutările pentru flori au crescut de la an la an, iar în 2016 au fost cu aproximativ 10% mai multe căutări decât în anul precedent. Anual, în perioada 1 – 8 martie, sunt înregistrate cele mai multe căutări pe cuvântul cheie flori. Şi termenul florarie online este în top în luna martie.