Chelgate Public Affairs & Public Relations a realizat în perioada ianuarie-februarie 2014 o analiză comparativă a tendințelor în industria de comunicare în 2014 comparativ cu 2013. Studiul a avut la bază răspunsul a 22 de companii multinaționale din domenii ca retail, FMCG, IT, auto, financiar – bancar, farma și travel au răspuns celor 21 de întrebări.
Industria de comunicare este un mediu foarte competitiv, aflat în continuă transformare, ceea ce-i determină pe specialiști să-și dezvolte rapid noi competențe pentru a fi în pas cu noile tendințe. În contextul în care bugetele rămân aceleași, know how-ul nou-dobândit îi ajută să implementeze proiecte de impact și eficiente din punctul de vedere al costurilor implicate. (Mirela Meiță, General Manager Chelgate)
Potrivit rezultatelor analizei, principala provocare căreia managerii de comunicare trebuie să-i facă față în 2014 este aceea de a răspunde nevoii companiei de a atinge audiențe cât mai mari prin canale de comunicare diverse folosind un buget limitat (specificată de 73% dintre respondenți). Alte provocări aflate pe harta comunicării în acest an se referă la adaptarea strategiei de comunicare la evoluția mediului online (menționată de 59% dintre respondenți), construirea și menținerea unei bune reputații a organizației (55%), redefinirea relației dintre marketing și PR (27%), adaptarea strategiei de comunicare la politica de sustenabilitate și responsabilitate socială a companiei (23%), precum și maparea strategiei de comunicare pe strategia de business a companiei.
Cele mai folosite instrumente în comunicarea online sunt rețelele sociale (cu precădere Facebook), clipurile video și blogurile. Tendința este de a pune accent pe comunicarea multimedia în detrimentul tehnicilor tradiționale, cu scopul de a-și apropia mai mult grupurile țintă și a le implica în activitățile derulate. În plus, întrucât numărul utilizatorilor de internet mobil e în creștere, companiile se vor adapta acestui trend și vor folosi din ce în ce mai des aplicațiile mobile în comunicarea cu publicul lor.
În majoritatea companiilor, bugetul alocat comunicării anul acesta a rămas la același nivel ca în 2013. Cele mai multe dintre companiile chestionate au avut un buget de peste 100.000 euro alocat comunicării (55%), în timp ce 14% au alocat între 50.000 și 100.000 euro, 18% între 25.000 și 50.000 euro și 13% sub 10.000 euro.
La fel ca și anul trecut, companiile vor continua să apeleze la agenții de PR pentru proiecte sau acțiuni punctuale, decizia lor fiind luată fie pe fondul nevoii de extindere a ariei de expertiză sau din cauza volumului de muncă mult prea mare pentru a fi gestionat intern.
Se menține orientarea companiilor către dezvoltarea de campanii cu o componentă socială. Un cuvânt cheie rămâne și în acest an storytelling-ul, ceea ce se traduce prin construirea de povești care să atingă latura emoțională a publicului țintă și care să influențeze pozitiv gradul de implicare al acestuia în campaniile derulate.
Analiza completa: //bit.ly/1eooprB.