Sezonalitatea în campaniile de marketing nu este limitată numai la promoții sau vânzări, ci se extinde și la dispozitivele pe care utilizatorii le folosesc pentru a căuta și cumpăra produse online. Într-un studiu realizat de RTB House, companie globală care oferă tehnologie de ultimă generație pentru publicitatea prin retargetare, activitatea pe smartphone și tabletă a crescut cu până la 30% în timpul lunilor de vară. Astfel, pe măsură ce dispozitivele mobile au devenit parte din viața de zi cu zi și bugetele îndreptate către promovarea prin acest canal au crescut.
Potrivit studiului „Internet Advertising Revenue Report“, realizat de PricewaterhouseCoopers și Interactive Advertising Bureau, venitul din campaniile digitale a crescut cu până la 72,5 miliarde de dolari în 2016, în creștere cu 22% față de 2015. Pentru prima dată, publicitatea pe mobil a însumat mai mult de jumătate din suma totală alocată pentru publicitatea online, adică 36,6 milioane de dolari (51% din total).
Mai mult, RTB House a identificat, pe baza datelor provenite din mai mult de 40 de piețe din Europa, America Latină, Asia și Pacific, Orientul Mijlociu și Africa, că smartphone-ul și tableta sunt dispozitive preferate în timpul lunilor de vară. Tocmai de aceea, nu este suprinzător că, în 2016, numărul conversiilor de pe mobil în iulie și august a crescut, perioadă în care acțiunile realizate de pe smartphone au crescut de la 27% la 36%, față de media de peste an. În total, cele două dispozitive mobile au generat 28% din numărul total de conversii în luna iulie și aproape 30% din conversii în luna august.
Un studiu realizat de RTB House pentru piața din România a arătat rezultate similare. Numărul conversiilor de pe mobil a crescut în lunile iulie și august ale anului 2016, când rata acțiunilor realizate de pe smartphone a fost de 28%, până la cu 36% mai mare decât media de peste an. Utilizarea smartphone-ului și a tabletei a generat, pentru ambele dispozitive, o medie de 28% din numărul total de conversii în 2016, până la 29%.
Cătălin Emilian, country manager România și Bulgaria, RTB House subliniază faptul că, odată cu creșterea traficului pe dispozitivele mobile, comercianții trebuie să fie conștienți de sezonalitate și să sporească eforturile de promovare în această direcție. „Utilizarea acestor dispozitive crește semnificativ, pe măsură ce oamenii petrec mai mult timp în deplasări, merg în vacanță sau călătoresc. Astfel, campaniile bazate pe performanță, care pot targeta utilizatorii indiferent de dispozitivul folosit, sunt un mijloc eficient pentru a rămâne în top-of-mind-ul utilizatorilor în orice moment.”
El mai remarcă, de asemenea, că „folosind instrumentele potrivite de retargetare, comercianții pot reacționa rapid la comportamentul clienților, în oricare etapă a procesului de cumpărare. Dacă știi când și cum interacționează consumatorii cu platforme specifice, poți planifica strategii de publicitate pe segmente diferite de utilizatori – vizitatori, potențiali clienți și cumpărători – și poți targeta prin mesaje mai precise și personalizate în timpul vârfurilor de interes.“
Această tendință reflectă o creștere a marketingului mobil în general. În 2016, din ianuarie până în mai, cota medie a acțiunilor de pe dispozitivele mobile a reprezentat 19%. În 2017, a crescut la peste 28%, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 50%, de la an la an. Putem presupune, astfel, că iunie și august vor aduce același ritm de creștere sau chiar mai mare.
Studiul RTB House a folosit date colectate de la mai mult de 1.000 de campanii realizate prin modelul RTB (real time bidding). Datele au fost extrase din „Device Report“ creat de RTB House.