din online-ul romanesc in T1 2014
Google, Apple și Samsung se află în topul unora dintre cele mai vizibile branduri de tech din mass-media online românească, în primul trimestru al anului 2014, conform unei analize de monitorizare realizată de MediaIQ, singurul serviciu de media intelligence din România. Cele trei branduri au generat împreună 48.557 de articole online în perioada menționată.
Topul brandurilor de tech și subiectele cele mai mediatizate
Google ocupă primul loc în topul celor mai mediatizate branduri de tech în mass-media online locală. Acesta a înregistrat 19.761 de articole online în perioada ianuarie-aprilie 2014, cu un vârf de apariții pe data de 30 ianuarie (383 articole). În social media, Google a fost menționat de 11.789 de ori în perioada amintită.
Unul dintre cele mai vizibile branduri tech în mass-media românească este și Apple. Acesta a avut 17.260 de apariții online în primul trimestru al acestui an. Două dintre subiectele care au generat cele mai multe articole în legătură cu brandul Apple au fost anticiparea lansării noului iPhone 6 (505 articole), respectiv a modelului iWatch Apple (528 articole). În social media, brandul Apple a avut 9.602 de menționări în primele patru luni ale anului.
Samsung a beneficiat de un coverage online de 11.526 de articole. Ziua în care s-a discutat cel mai mult despre Samsung în mass-media online a fost 25 februarie (421 articole), în contextul lansării Samsung Galaxy S5 în străinătate. Unele dintre subiectele cele mai discutate în asociere cu brandul Samsung, în perioada menționată, au fost lansarea Samsung Galaxy S5 în România (706 articole) și a Samsung Curved UHD TV (123 articole). În social media, brandul a înregistrat 17.062 menționări.
Microsoft, Sony și HP – în topul extins al brandurilor tech mediatizate
În topul unora dintre cele mai vizibile branduri tech în mass-media din România se află și Microsoft (9.445 articole), Sony (5.696 articole) și HP (1.294 articole).
Despre Microsoft s-a discutat cel mai mult în contextul obținerii acordului de a comercializa Xbox One în China (514 articole), în timp ce Sony a beneficiat de un coverage semnificativ odată cu lansarea oficială în străinătate a modelului Sony Xperia Z2 (376 articole).
În social media, cele trei branduri au fost menționate astfel: Microsoft – 5.433 mențiuni, Sony – 4.820 mențiuni și HP – 2.330 mențiuni.