Cinci campanii de comunicare desfăşurate în ultimele şase luni au generat pentru brandurile promovate cu 24,8% mai multe apariţii în mass-media online faţă de perioada similară a anului trecut, conform unei analize de monitorizare* realizată de MediaIQ, primul serviciu românesc de media intelligence. În intervalul 1 aprilie – 30 septembrie 2013 au fost scrise 1.152 de articole în care au fost menţionate brandurile, comparativ cu cele 866 înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
„Din monitorizarea online, am observat, de exemplu, că o campanie socială a beneficiat de o acoperire mai mare în social media decât un brand FMCG. Această situaţie poate indica o maturizare a utilizatorului de social media, oferind astfel oportunităţi de dezvoltare şi perfecţionare a strategiilor viitoare în comunicare. Analizând şi rezultatele campaniei pentru o reţea de restaurante, am observat că, după două luni de comunicare, prezenţa brandului în mass-media a crescut de cinci ori comparativ cu perioada similară a anului trecut, statistică ce oferă un indicator pertinent al eficienţei unei campanii”, a declarat Mihaela Enache, Partener MediaIQ.
Pepsi: cea mai mare expunere în mass – media online
Campania ”Ia-ți vara în cap – Pleacă la drum doar cu Pepsi” a generat cele mai multe apariţii în mass-media online pentru brandul promovat. În intervalul 15 iulie – 12 septembrie, perioada în care s-a desfăşurat campania, Pepsi a beneficiat de 639 de apariţii, cu 172 mai multe faţă de perioada similară a anului trecut.
Proiectul a atras atenția şi comunităților din social media, unde Pepsi a avut 487 de menţionări. Sloganul campaniei ”Ia-ți vara în cap – Pleacă la drum doar cu Pepsi ” a fost menționat în mass – media online de 22 de ori pe durata derulării acesteia.
De profesie: medic în România: cea mai bună acoperire în social media
Campania „De profesie: medic în România”, începută în luna aprilie a acestui an şi aflată în desfăşurare, a generat cel mai mare buzz în social media, cu 745 de menţionări pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri și în comentariile articolelor.
Despre exodul medicilor români, subiectul acestei campanii, au fost scrise 61 de articole în ultimele şase luni, cu 27 mai multe faţă de perioada similară a anului trecut.
Divertiland: cel mai eficient PR pentru marketing
Lansarea parcului de distracţii Divertiland din Bucureşti a beneficiat de 250 de apariţii în mass-media online în ultimele cinci luni ale campaniei de promovare (aprilie – septembrie 2013).
Subiectul a fost un hot-issue şi pentru social media, înregistrând un număr de 237 de menţionări pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri și în comentariile articolelor.
Springtime: cel mai viralizat slogan de campanie
„Prinde hitul verii”, sloganul campaniei Springtime din perioada 5 iunie – 15 august, a beneficiat de cele mai multe menţiuni (271 de apariţii) în online dintre toate campaniile analizate. În acelaşi interval, mass-media online a realizat 77 de articole despre Springtime. Comparând datele obținute anul acesta cu datele corespunzătoare perioadei similare de anul trecut, în 2013 compania a beneficiat de un plus de 62 de apariţii.
Analizând mixul aparițiilor în toate mediile online pentru campania Springtime, Facebook (cu 34% din totalul aparițiilor) a fost principalul canal de declinare al acesteia, urmat de publicațiile centrale (cu 22%) și Twitter (cu 17,4%).
Lay’s: abordare pozitivă în mass-media
În cele aproximativ două luni în care s-a derulat (16 mai – 7 iulie), campania ”Hai la duelul Lay’s” a generat brandului promovat 276 de apariţii în social media, în timp ce mass-media online a menţionat numele Lay’s în 125 de articole. În perioada similară a anului trecut, Lay’s a avut 78 de apariții.
Analizând conţinutul emoţional al articolelor în care este menţionat Lay’s şi publicate în mass-media online pe parcursul desfăşurării camapaniei, în 15,02% dintre acestea tonul a fost pozitiv, dublu faţă de cele în care tonul a fost negativ.
În ceea ce priveşte tonul articolelor publicate în online despre toate cele cinci campanii şi produsele promovate, acestea a fost preponderent pozitiv. Analizând mixul aparițiilor în online, campaniile au beneficiat de cea mai mare acoperire pe Facebook, în publicații centrale şi în blogosferă.
*Despre analizele de monitorizare MediaIQ
Monitorizarea a fost realizată pe un eșantion de 1.500 de surse cu acoperire națională și locală (cotidiane naționale și locale, periodice naționale și locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare și comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook și comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter și peste 50 de forumuri.
{mosloadposition user9}