Analiza tehnică a confirmat faptul că nu au existat probleme structurale la anvelopele folosite în Marele Premiu al Belgiei
Testele au demonstrat că problemele de la SPA au fost cauzate de debris-urile de pe circuit și a utilizărilor prelungite
În Marele Premiu al Belgiei au fost constatate 63 de tăieturi în pneuri, comparativ cu o medie de 1,2 tăieturi la cele 15 evenimente anterioare (curse și teste inclusiv)
Pentru o siguranță sporită, Pirelli a propus FIA să efectueze un studiu pentru optimizarea curățării circuitelor
În urma analizei tehnice efectuate asupra pneurilor folosite la Spa, Pirelli a ajuns la următoarele concluzii:
1)Testele efectuate de Pirelli asupra pneurilor folosite la Spa au confirmat că nu au existat probleme structurale. Pirelli a făcut analize amănunțite asupra materialelor și proceselor de producție, folosind două metode diferite de testare și verificare.
Analiza microscopică efectuată pe un număr mare de pneuri, după cea de-a doua sesiune de antrenamente libere, a confirmat că nu există semne de uzură sau probleme de integritate. Același rezultat a fost constat și la pneurile folosite în timpul cursei, care au fost analizate în laboratorul din Milano. Unele dintre pneurile folosite în timpul cursei au fost supuse unor solicitări suplimentare, pe care le-au trecut fără probleme, confirmând că nu există probleme structurale în urma solicitărilor de pe circuit.
De la începutul sezonului 2015 s-au folosit 13.748 slick-uri, inclusiv pe circuite foarte solicitante precum Sepang, Barcelona și Silverstone. Până acum nu s-au constatat niciun fel de probleme, subliniind astfel rezistența produsului.
2) Evenimentele de la Spa pot fi puse pe seama unor factori externi, coroborat cu utilizarea prelungită a pneurilor pe unul dintre cele mai solicitante circuite din calendar.
La analiză s-au descoperit un total de 63 de tăieturi în suprafața anvelopei folosite în weekendul de la Spa, în urma numeroaselor incidente din cursele suport. Comparativ, în primele 15 evenimente (10 curse și 5 sesiuni de teste) au fost constatate în media doar 1,2 tăieturi. Toate acestea indică faptul că pe circuit au rămas foarte multe debris-uri în urma incidentelor, existând șanse foarte mari ca anvelopele să fie afectate din această cauză.
Chiar și în cazul unui obiect foarte mic, din carbon sau material ascuțit, care penetrează și taie suprafața anvelopei (și la o viteză foarte mare), fără a penetra complet structura, duce la o problemă diferită față de o pană normală. Aceste tăieturi pot duce la o scădere a presiunii și asta a fost probleme pe care a avut-o anvelopa lui Sebastian Vettel la Spa.
În cazul lui Nico Rosberg, a cărui utilizare a fost mai redusă, filmările arată clar că problema nu a apărut instantaneu. Cu patru viraje anterior producerii incidentului, a fost vizibil cum un element a penetrat structura internă și asta confirmă o deterioare a pneului din cauza unui factor extern.
Pe parcursul weekendului din Belgia (inclusiv antrenamente libere, calificări și cursă) s-au constatat tăieturi provocate de debris-uri și la alți piloți, dar care nu au avut ca rezultat dezintegrarea anvelopei.
3) La finalul calificărilor de sâmbătă de la Spa, în urma numeroaselor tăieturi din anvelope constatate de Pirelli, a solicitat FIA să curețe circuitul și a informat toate echipele despre acest aspect. Oficialii FIA au reacționat prompt și au sporit măsurile de curățenie, informând în același timp echipele. Împreună cu FIA, Pirelli a propus să efectueze un studiu pentru a descoperi modalități mai efective de curățare a asfaltului.