Piața de transport de mărfuri din România și-a continuat ritmul de creștere în primul trimestru din an, însă sub nivelul din 2022, pe fondul scăderii consumului și implicit a producției industriale, arată o analiză DSV Road, a treia cea mai mare companie de servicii de transport din Europa. În acest context, DSV Road a înregistrat o creștere de până la 10% a volumului de mărfuri și o creștere de 20% a cifrei de afaceri în perioada ianuarie-martie comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut.
Potrivit DSV Road, există o încetinire a ritmului producției industriale care afectează atât importul, cât și exportul de mărfuri. Astfel, printre categoriile de marfă care înregistrează scăderi se află electrocasnicele, materialele de construcții, amenajărișe și sculele electrice, menținându-se cererea pentru bunuri de nevoi de bază, pharma și automotive. Sectorul serviciilor a fost în creștere în Europa în primul trimestru, ceea ce a compensat efectul invers din sectorul industrial.
“Din datele pe care le avem din piață, după un 2022 în care piața de transport rutier de mărfuri a cunoscut o creștere accelerată, începutul de 2023 indică o frânare a ritmului de creștere postpandemie, influențată de nivelul ridicat al inflației. Însă, pentru DSV Road, anul a început bine, cu o creștere de 22% a vânzărilor în primul trimestru comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Evident că și procesul inflaționist și-a spus cuvântul, însă avem o creștere a numărului de comenzi cu 11%, dar și o creștere de până la 10% a volumului de mărfuri trasportate, în special din proiecte noi, dar și din business existent”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Reprezentanții DSV Road subliniază că piața de transport de mărfuri în 2023 va avea un trend ușor crescător, fiind estimată o creștere marginală a volumelor transportate în acest an, de 1% la nivel european, conform Transport Intelligence.
“Inflația ridicată va afecta cererea consumatorilor, care va duce la o cerere mai scăzută pentru servicii de transport. Este așteptată și o reducere a producției în Europa, ceea ce va scădea și cererea pentru servicii de transport de mărfuri. Credem ca in Romania vom avea o crestere peste media europeana, datorate investitiilor in infrastructura, inclusiv efectul investitiilor din PNRR”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
În ciuda acestui context economic, prin dezvoltarea portofoliului de clienți și optimizarea rutelor și a încărcării de mărfuri, DSV Road estimează o creștere a cererii în special pentru transportul de tip grupaj, dar și pentru cel intermodal și transportul intern. Astfel, compania estimează o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021.