Mărcile germane sunt preferatele românilor în cazul achizițiilor de mașini rulate
În 2016, în top zece mărci preferate de români se numără Volkwagen, BMW, Audi și Opel, urmate de Ford, Mercedes, Skoda, Renault, Dacia și Peugeot.
Clasamentul a fost efectuat având la baza un studiu pe un grup de peste 20.000 de mașini declarate vândute de către persoanele fizice ce le-au publicat în 2016 pe Autovit.ro.
Cele mai căutate mașini ale anului s-au încadrat în segmentul de preț 5 000 – 10 000 de euro, iar cele mai achiziționate modele au fost berlinele și mașinile de familie, în timp ce decapotabilele, MPV-urile sau mașinile de clasa A s-au vândut mai greu. În topul modelelor preferate de români se numără VW Passat, VW Golf, BMW Seria 3, Audi A4 și Opel Astra.
CE CAUTĂ ROMÂNII:
Printre primele zece mărci auto preferate de români, cinci sunt ale unor producători germani. De altfel, înclinația românilor către mașinile germane este binecunoscută și se perpetuează în timp, conform datelor Autovit.ro. În partea de jos a clasamentului se află modele de la Seat, Toyota, Land Rover, Suzuki, Fiat, Citroen, Nissan și Mitsubishi.
Șapte dintre primele zece modele de mașini din topul vânzărilor aparțin unor producători germani. Topul este condus de două modele Volkswagen, urmate de BMW, Audi și Opel. În top 10 se regasesc însă și modele Ford, Skoda, Renault sau Dacia.
Românilor le plac însă și SUV-urile. Spre exemplu, în 2016, din grupul studiat, aproape 1.000 de SUV-uri vândute au fost BMW și câteva sute Audi.
“Sunt mulți factori de care depinde timpul în care anunțul ajunge să se transforme în achiziție. Mărcile germane, atât cele de volum, cât și cele premium, sunt mai căutate, astfel că vânzarea acestor mașini e mai rapidă. Contează mult și în ce stare estetică și tehnică e mașina , dar esențial rămâne prețul, pe Autovit.ro palierul 5-10.000 de euro fiind cel mai căutat”, spune Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.
CÂT DE REPEDE SE VÂND MAȘINILE LA MÂNA A DOUA
Autovit.ro a studiat și intervalul de timp scurs, în medie, de la postarea anunțului și până la vânzarea mașinii. Modelele marca Opel se vând cel mai repede, la aproximativ 14 zile după ce anunțurile au fost publicate pe site. Modelele Volkswagen, Skoda, Audi și Ford stau online în medie trei săptămâni, în timp ce la peste jumătate dintre mărci timpul mediu de vânzare este de o lună.
Printre mărcile care se vând mai greu se numără Subaru (șapte săptămâni), Volvo (aproape șase săptămâni), Ssansgyong (50 de zile), Jaguar, Lancia și Jeep (peste 40 de zile).
Românii au fost interesați în 2016 și de mașini ale unor mărci rare. În total s-au vândut 14 mașini Dodge, în medie fiecare în aproximativ 60 de zile, 18 mașini Daihatsu, cu o medie de două săptămâni pe site și zece mașini Saab, cu o medie tot de două săptămâni.
CE MODELE DE MAȘINI S-AU VÂNDUT CEL MAI BINE ÎN 2016
Studiind modelele vândute, se remarcă o preferință pentru Opel Astra, Volkswagen Passat și Audi A4 care își găsesc cumpărător aproape la fel de rapid ca și Dacia Logan, Volkswagen Golf și Ford Focus, într-un interval între 14 și 18 zile.
Alte modele populare care își găsesc repede clienți sunt Renault Megane (21 de zile), Skoda Fabia (17 zile), Volkswagen Polo (16 zile), Opel Corsa (14 zile), Ford Fiesta (18 zile), Audi A3 (28 zile).
SUV-urile își găsesc ceva mai greu clienți, dar se vând în număr destul de mare. Astfel, La BMW media este de 29 de zile, la fel și la Audi. SUV-uri precum Dacia Duster, Ford Kuga, Hyundai ix35, Mazda CX-3, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka și Volkswagen Touareg sunt vândute în aproximativ patru săptămâni.
La polul opus, cel mai greu se vând modele de nișă precum Audi A1, BMW Seria 6, Dacia Sandero Stepway, Fiat Panda, Honda Civic, Land Rover Discovery, Peugeot 3008 și Volkswagen Scirocco, al căror timp mediu de vânzare este de 45-60 de zile. Sunt și modele la care achiziția se petrece la peste trei luni de la postarea anunțului, câteva exemple fiind Hyundai Coupe (126 zile), Jeep Cherokee (118 zile), Mercedes-Benz GLA (99 zile).