În prezent, piața de jocuri și jucării din România este evaluată la aproximativ 160 de milioane de euro, fără să fie luate în calcul cifrele generate de jocurile pe calculator sau console. Această piață este în continuă dezvoltare cu o extindere foarte bună și în mediul online, unde românii au început să facă tot mai des achiziții. În acest context, BestKids, retailer online de jucării, anunță pe 2016 o cifră de afaceri de 3,6 milioane de euro, iar în primul trimestru al anului 2017 a ajuns la 0,7 milioane de euro. Totuși, trebuie reținut că primele trei luni dintr-un an sunt și cele în care cererea pe acest segment de piață e la cel mai scăzut nivel.
Pe piața aceasta nu este esențial un magazin fizic, dar e de mare ajutor în decizia de cumpărare și reduce numărul produselor returnate, deoarece clienții au un feedback direct al dimensiunilor, calității, culorilor și altor caracteristici. În online acestea sunt mai greu de evidențiat. BestKids compensează această deficiență prin încurajarea clienților să lase feedback despre produse și să împărtășească cu ceilalți cumpărători orice sfat sau experiență de utilizare.
Când vine vorba de obiceiurile de achiziție, valoarea pe site-ul bestkids.ro ajunge la 260 lei, iar în funcție de perioada din an există două extreme: martie, când e atins un vârf de 350 de lei per coș de cumpărături mediu și decembrie, când valoarea nu este mai mare de 210 lei. În topul celor mai căutate categorii sunt jucăriile interactive, cum ar fi povestitorii sau jucăriile inteligente. Păpușile se află pe locul al doilea în preferințele clienților care achiziționează jucării, în timp ce pe locul trei se află jucăriile educative.
Cel mai mare eveniment pentru această piață este în preajma Crăciunului, 55% din valoarea unui astfel de business fiind realizată între 20 noiembrie și 20 decembrie. Al doilea moment important este Paștele, însă nu are aceeași amploare și forță de vânzare. Urmează 1 iunie, când este sărbătorită Ziua Internațională a Copilului și desigur Black Friday.
În ceea ce privește profilul cumpărătorilor, femeile sunt cele care fac online cele mai multe achiziții de jucării, cu aproximativ 70% din totalul cumpărătorilor. Categoria de vârstă care predomină este a tinerilor părinți, între 25 și 34 de ani (56%), iar cele mai multe achiziții sunt în Capitală. Astfel, 36% din achizițiile de pe site sunt plasate din București, oraș urmat cu 6% de Cluj, 5% Timișoara și 4% Constanța.
Despre BestKids
BestKids este unul dintre cei mai importanți retaileri online din România de produse pentru copii, cu o experiență de peste 10 ani în piață, punând la dispoziția clienților săi o gamă variată de produse, de la jucării și jocuri la accesorii pentru bebeluși, cu peste 10.000 de produse constant în stoc. BestKids are disponibile 8 modalități diferite de plată, printre care plata în rate, cu cardul sau ramburs, iar transportul este gratuit pentru comenzi de peste 250 de lei.
Pentru noutățile din domeniul jucăriilor, poate fi vizitat site-ul companiei, pagina de Facebook, contul de Twitter sau de YouTube.