- Afiliații au intuit noile trenduri din stilul de viață al cumpărătorilor și astfel s-au concentrat pe promovarea produselor care au devenit utile românilor în pandemie
- Crește apetitul pentru afiliere: peste 1.200 de români au câștigat 1,17 milioane de lei de Black Friday prin promovarea ofertelor magazinelor online, generând pentru acestea vânzări mai mari decât anul trecut
- Într-o singură săptămână, nativii digitali au generat peste 63 de mii de vânzări online, în valoare totală de aproape 21,2 milioane de lei TVA inclus
- Pentru mulți români acesta a fost primul Black Friday în online: aceștia au cumpărat produse adaptate noului stil de viață, pentru îngrijire personală, casă, telemuncă
Schimbările generate de pandemie în stilul de viață al românilor s-au resimțit anul acesta inclusiv în cadrul celui mai așteptat eveniment al industriei de retail, Black Friday, care a început mai devreme și s-a întins pe durata unei săptămâni (9-15 noiembrie).
Conform statisticilor înregistrate în cadrul platformei 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, direct conectat la comerțul electronic, digitalizarea și-a spus cuvântul, iar de Black Friday românii s-au aflat în număr mai mare în online, au făcut cumpărături din categorii de produse adaptate la noua realitate și au generat vânzări mai mari decât anul trecut pentru magazinele online.
Tradițional vorbind, Black Friday este cea mai bună perioadă din an pentru magazine, însă există o categorie de români care știu și reușesc să își crească veniturile în această perioadă. Este vorba de afiliați, nativii digitali pasionați de marketing online care promovează produsele magazinelor online și care încasează comisioane în funcție de vânzările pe care le generează acestor magazine. Cu alte cuvinte, români care au făcut bani promovând ofertele de Black Friday.
Români care au făcut bani de Black Friday: peste 1.200 de români au câștigat în total 1,17 milioane de lei
Munca la distanță și mutarea obiceiurilor de cumpărare în online i-a determinat pe mulți români să privească cu interes sporit către domeniul afilierii, care le poate aduce venituri semnificative dacă reușesc să genereze vânzări pentru magazinele online.
Săptămâna Black Friday nu a făcut excepție, astfel că platforma 2Performant a înregistrat o creștere cu 17,22 % a numărului de afiliați care au câștigat comisioane în această perioadă: 1.225 de nativi digitali care au promovat ofertele magazinelor au generat bani raportat la vânzările pe care le-au adus acestora.
Per total, în săptămâna 9-15 noiembrie, românii care au făcut afiliere prin 2Performant au realizat comisioane în valoare de 1,17 milioane de lei, în creștere cu 15,25% față de anul trecut.
În același timp, rata de conversie a crescut și ea la 2,29%, ceea ce înseamnă că reclamele pe care le fac afiliații pentru magazinele online sunt din ce în ce mai relevante pentru publicul țintă.
„De Black Friday, nu toți românii au cheltuit bani, unii dintre ei au și câștigat venituri suplimentare. Peste o mie de români au câștigat peste 1,17 milioane de lei din recomandările pe care le-au făcut la reducerile bune ale magazinelor din această perioadă. Cu alte cuvinte, români care au fler în online au promovat pe canalele lor promoțiile de Black Friday, cu reduceri consistente, reușind astfel să aducă vânzări magazinelor și să încaseze comisioane pentru aceste vânzări”, explică Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Interesul crescut pentru domeniul afilierii, care devine o oportunitate pentru tot mai mulți, se remarcă și în activitatea intensă în platforma 2Performant.com. Astfel, numărul afiliaților logați în interfață este în creștere cu 18,39% în perioada 9-15 noiembrie, față de anul precedent, ajungând la 2.801.
În același timp, și numărul de afiliați care au trimis trafic către magazinele online în această săptămână este mai mare față de 2019 cu 14,8 %, ajungând la 2.730.
Ce au cumpărat românii de Black Friday 2020
Obiceiurile de achiziție de Black Friday au fost influențate de lucrul remote și de faptul că românii petrec cea mai mare parte a timpului acasă. Afiliații au intuit noile trenduri din stilul de viață al cumpărătorilor și astfel s-au concentrat pe promovarea produselor care au devenit utile românilor în pandemie.
Produsele pentru îngrijire personală, produse de folosit în casă, precum tricouri, treninguri, ustensile pentru gătit, cărți, laptopuri și tablete, mobilier pentru amenajat birouri acasă sau pentru reorganizarea spațiul din casă au fost cele mai cumpărate de Black Friday.
Astfel, conform statisticilor 2Performant, articolele din categoria Cărți, Muzică și Filme conduc topul vânzărilor în săptămâna 9-15 noiembrie, în vreme ce pe locul al doilea se situează categoria Fashion care, deși a scăzut ca număr de vânzări cu 8,35% față de anul trecut, are un coș mediu cu 15,37% mai mare, ceea ce susține trendul mutării în online pentru cumpărătorii de branduri de nișă și achiziția hainelor de calitate mai mare.
Vânzările pentru produsele Beauty se situează pe locul al treilea în top categorii și au crescut față de anul trecut atât ca volum, cu 92,7% mai mult, cât și ca valoare, cu 90,7%.
Alte categorii de produse care au crescut ca vânzări anul acesta sunt cele pentru casă și grădină, electronice și IT&C, articole pentru animale de companie.
Cea mai mare vânzare înregistrată prin intermediul platformei 2Performant a fost în valoare de 34.123 de lei TVA inclus și a constat dintr-o cameră foto Sony + acumulator, o dronă DJI Mavic 2 Pro + acumulator de la retailer-ul F64.
În același timp, cel mai scump obiect vândut a fost un laptop Apple MacBook Pro 16 inch, la prețul de 17.135 de lei TVA inclus. Alte achiziții interesante pe care le-au făcut românii de Black Friday 2020 sunt un set de obiecte sanitare pentru baie în valoare de aproape 16.000 lei cu TVA inclus de la neakaisa.ro, o centrală pe peleți în valoare de aproape 8.500 lei cu TVA inclus de la fornello.ro, un set de canapele în valoare de 7.000 lei cu TVA inclus de la vivre.ro, mai multe coșuri cu articole de îmbrăcăminte de valori cuprinse între 4.000 și 6.000 lei de la answear.ro și fashiondays.ro sau un inel logodnă din aur alb de 18K în valoare de 4.800 lei de la teilor.ro.
Anul acesta, cele mai multe cumpărături s-au făcut vineri, 13 noiembrie, între orele 9:00 și 10:00 dimineața, încă un vârf comparabil înregistrându-se vineri seara între orele 23:00 și 00:00, în termeni de număr de vânzări.
„Black Friday 2020 a însemnat pentru industria eCommerce din România cumpărători noi și mai mulți în online, obiceiuri diferite față de anul trecut, dacă ne uităm atât la categoriile de produse preferate, cât și la valoarea coșurilor. Observăm nuanțe noi ale fenomenul Black Friday definite de pandemie, cu ore de cumpărare diferite, efectul work-from-home, preferința pentru produse de folosit mai mult în casă. Totodată, numărul mare de consumatori din online și interesul lor crescut pentru promoții au determinat multe magazine să înceapă ofertele mai devreme, chiar de luni, astfel că ne uităm la un interval de Black Friday mai extins, iar semnalele pe care le avem din partea magazinelor este că multe dintre acestea vor continua seria de promoții pe toată perioada lunii noiembrie”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
În ceea ce privește magazinele online, acestea au venit cu inovații în materie de oferte. Săptămâna 9-15 noiembrie 2020 a adus creșteri importante pentru magazinele online înscrise în platforma de afiliere 2Performant: 63,6 mii vânzări online, în creștere cu 14,2% față de 2019, în valoare totală de aproape 21,2 milioane de lei TVA inclus, ceea ce înseamnă cu 12% mai mult decât anul trecut.
De asemenea, pentru fiecare euro investit în afiliere, un magazin online a câștigat în această perioadă în medie 15,1 euro + TVA. Peste 2,8 milioane de click-uri au fost înregistrate în această săptămână în platforma 2Performant.com, în creștere cu 5,8% față de 2019.