AMPRO Design, agenție de packaging & brand design, a câștigat două medalii de argint la ediția din acest an a Pentawards, cea mai mare competiție mondială dedicată exclusiv packaging design-ului. AMPRO Design a fost premiată la categoria Food/Savoury Snacks pentru ambalajul grisinelor XSnacks, produse de compania gălățeană Engelmi. Echipa care a lucrat la creația premiată la New York este formată din Irinel Ionescu/creative director, Danubiu Bîrzu/DTP, Oliver Iovanovici/designer, Alin Pătru/ilustrator.
“Cand am câștigat prima data la Pentawards, în 2008, ne-am bucurat foarte tare, pentru că era primul premiu internațional important pe care îl câștigam. Acum suntem la a patra ediție consecutivă când ne întoarcem acasă cu premii și ne bucurăm la fel de tare. Ne place competiția și, se pare, și ea pe noi” spune Irinel Ionescu, Creative Director&Managing Partner al AMPRO Design. Despre lucrarea premiată, Irinel Ionescu spune: „Pentru XSnacks am făcut tot branding-ul: naming, poziționare, brand identity și packaging. E un brand la care ținem în mod deosebit și ne-a plăcut să lucrăm cu un client care a avut încredere în noi și nu a încercat să-și impună propria viziune”.
În cadrul Pentawards 2011 a avut loc, de asemenea, o competiție organizată de Avery Dennison, un mare producător de etichete pentru băuturi, în care au intrat toate lucrările de self promotion premiate în anii precedenți. “Design business bottle”, multi-premiata lucrare a AMPRO Design, a câștigat argintul.
Lucrările premiate la Pentawards 2011 vor putea fi văzute la Paris, în ianuarie 2012, în cadrul Design Pack Gallery, un spațiu destinat exclusiv packaging design-ului (www.designpackgallery.fr). De asemenea, Taschen va publica în octombrie 2012 o colecție de peste 400 de pagini cu lucrările câștigătoare în 2011 și 2012. Cartea va fi prezentă în librării, în buticurile Taschen și pe web.
Pentawards este prima competiție mondială dedicată exclusiv packaging design-ului. Juriul este format din cei mai buni 12 specialiști mondiali în domeniu și acordă premii la cinci categorii: Beverages – Food – Body – Other Markets – Luxury. La ediția de anul acesta au participat agenții din 51 de țări, care au prezentat 958 de lucrări.